به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، سیدمرتضی سقائیان نژاد روز گذشته در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به قم، در شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: تمام برکات موجود در شهر مقدس قم در ابعاد مختلف از جمله بعد علمی و معنوی به خاطر وجود حرم حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی با اشاره به لزوم قرار دادن یک هفته برای قم و تبیین ظرفیت‌های قم در قالب همایش های استانی کشوری گفت: باید دبیرخانه و ساختار منسجمی برای بزرگداشت روز قم راه‌اندازی شود تا به ‌تدریج این روز در سطح ملی و بین‌المللی نهادینه ‌شده و تمام کشور با این روز آشنا شوند و این روز در میان مردم قم نیز پررنگ‌تر شود.

شهردار قم با تأکید بر لزوم ورود دستگاه‌هایی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و سایر نهادها و دستگاه ها برای گرامی داشت روز قم ، افزود: اصحاب رسانه هم باید در این زمینه فعال و مطالبه گر باشند تا بتوانیم در آینده شاهد عملکردی مناسب و شایسته در راستای این روز باشیم.

وی قم را از نظر تاریخی دارای تمدن ۷ هزار ساله دانست و گفت: از طرفی آثار تاریخی و میراثی فراوانی در این شهر وجود دارد که معرفی آن‌ها صرفاً در یک روز و توسط شهرداری و چند نهاد محدود ممکن نیست و به هم افزایی و برنامه ریزی منسجم تری در کل استان نیاز دارد.

سقائیان نژاد با اشاره به ظرفیت های منحصر به فرد شهر مقدس قم، خاطر نشان کرد: تحولاتی که با ورود حضرت معصومه سلام الله علیها در شهر قم اتفاق افتاد، معرفی و شناخت نسبت به حرم مطهر ایشان، معرفی و شناخت امام زمان(عج) و مسجد مقدس جمکران، شناخت و معرفی علما و اندیشمندانی که در قم مدفون و یا در قید حیات هستند، میراث تاریخی ۷ هزار ساله قم، تهاجم فرهنگی دشمن به قم و موارد دیگر باید در برنامه های روز قم جای بگیرد.

وی شکل گیری تمدن نوین اسلامی از شهر مقدس قم را یکی از ویژگی های بارز این این شهر عنوان کرد و گفت: این مسئله وظایف و رسالت‌های نهاد مدیریت شهری را سنگین‌تر کرده است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: برای افزایش ماندگاری زائران و گردشگران در قم طرح‌های تفریحی و رفاهی شاخصی در حال انجام است که شیوع کرونا تأثیرات منفی بر بسیاری از آن‌ها گذاشته است.