به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، کتابخانه شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی با ۵ هزار جلد کتاب برای ارائه خدمات فرهنگی به خواهران بازگشایی شد.

این کتابخانه که با شیوع کرونا تعطیل شده بود با بهبود شرایط برای ارائه خدمات فرهنگی به مراجعان بازگشایی شد.

مراجعان با مراجعه به کتابخانه کتاب‌های مورد علاقه خود را به امانت گرفته و پس از مطالعه به کتابخانه تحویل می دهند.

این کتابخانه دارای ۱۴ قفسه کتاب با موضوعات حضرت معصومه و حضرت زهرا سلام الله علیها، اعتقادات( مباحث مربوط به قبر قیامت و معاد)، خانواده و تربیت فرزند، متفرقه( شامل زندگینامه بزرگان، ائمه معصوم ، داستان زندگی مخترعان و دانشمندان بزرگ و نوابغ) کتاب‌های مناسب با گروه سنی نوجوان، کتاب‌های متناسب با گروه سنی جوان است.

کتاب‌های متفرقه به زبان‌های خارجی( شامل زندگینامه حضرت معصومه، امام خمینی(ره) حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خامنه ای) درس‌های از امام و رهبری، فقه، امام زمان، حجاب و عفاف، شهدا و دفاع مقدس، تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه و احادیث، آثار شهید مطهری، و نشریات نماز و روزه از دیگر قفسه های کتاب کتابخانه شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها است.

کتابخانه واحد خواهران حرم مطهر در سال ۹۳ با هدف گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان بانوان زائر و مجاور آستان بانوی کرامت در مجاورت رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر راه‌اندازی شد و در سال ۹۶ به دلیل محدودیت مکانی این کتابخانه به شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها حرم مطهر منتقل شد و با این انتقال استقبال بانوان از کتابخانه چند برابر شد.

این کتابخانه با همکاری خادمان افتخاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها فعالیت می‌کند و قبل از شیوع کرونا در کنار امانت کتاب به مراجعان، برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان در مجاورت این کتابخانه کارگاه های قصه گویی و کارگاه های فرهنگی کتابخوانی متناسب با گروه سنی کودک و نوجوان برگزار می‌شد که در حال حاضر به دلیل شرایط کرونایی این فعالیت‌ها تعطیل شده است.

بهبود شرایط کرونا و افزایش حضور خادمان افتخاری موجب ادامه فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه در هفته‌های آینده در کنار امانت کتاب به مراجعان خواهد شد.

در حال حاضر این کتابخانه همه روزه از ساعت ۸ صبح در نوبت صبح و عصر در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها فعالیت می‌کند و حتی در نبود خدام افتخاری مراجعان با یادداشت مشخصات فردی و شماره تماس می‌توانند در دفتر کتابخانه، کتاب‌های خود را ثبت کرده و به امانت ببرند و پس از مطالعه کتاب ها را در قفسه کتاب‌های دریافتی قرار دهند.