به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جبلی رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی مسأله کادرسازی در چهل سال دوم انقلاب تأکید کرده اند که از کارهای اساسی و ریشه ای در پیشبرد اهداف شما است.

وی با بیان اینکه در صدا و سیما پس از انقلاب نسبت به کادرسازی اهتمام کافی نشده است، گفت: نباید کارهایی که در صدا و سیما تولید می‌شود اینطور باشد که وقتی از عوامل فیلم ها دعوت و تجلیل می‌شود قیافه بازیگران و کادر فنی در تضاد با آنچه در سریال‌ها بوده است باشد زیرا این زیبنده رسانه ما نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید کار پیامبر(ص) ابلاغ و تبلیغ است، گفت: ابلاغ اقسام مختلفی دارد که در سیره پیامبر(ص) آمده است و در صدا و سیما باید به شیوه های ابلاغ پیامبر تأسی شود و جلوه‌ها و سبک تبلیغی پیامبر(ص) احصاء و در صدا و سیما استفاده شود.

وی با بیان اینکه تعریف صدا و سیما در نظام جمهوری اسلامی ابلاغ دین خدا و اسلام ناب محمدی است، گفت: صدا و سیما باید در برابر اسلام آمریکایی و کسانی که بعد از عصر پیامبر(ص) اسلام را وارونه جلوه دادند رسالت خود را ترسیم کند و به ترویج اسلام ناب محمدی بپردازد.

سعیدی با بیان اینکه اطلاع رسانی، تبیین و شفاف سازی از حرکت های انحرافی از وظایف مهم صداوسیما است، گفت: صداوسیما مانند یک آینه برای جامعه است با این تفاوت که آینه شعور ندارد ولی صدا و سیما ذی شعور است و عیوب و زیبایی های جامعه را با ظرافت و هنر به آنها نشان می دهد.

وی با بیان اینکه شهر قم مقدس است، گفت: قم حرم اهل بیت(ع)، آشیانه اهل بیت(ع)، مرکز تنها حوزه علمیه سرآمد در عالم تشیع، محل حضور مراجع عظام تقلید و مرکز انقلاب اسلامی است بنابراین باید صدا و سیما در این شهر حضور ویژه داشته باشد و قم را یک پایگاه و مرکز برای اهداف خود در نظر بگیرد.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت دیدار با علما و مراجع را در حد ابراز ادب دانست و گفت: کار راهبردی صدا و سیما نسبت به قم این است که تماس و ارتباط مستمر با قم داشته باشد زیرا افراد و مراکزی که در قم هستند حرف برای گفتن دارند و این حضور شما سبب فعال‌تر شدن مراکز دینی هم می‌شود زیرا می‌بینند که حرف آنها شنیده می‌شود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها یک دختر و بانوی بی بدیل در اسلام هستند که در عین عالمه و معصومه بودن در راه خدا مهاجرت و جهاد داشته اند و تمدن سازی کرده‌اند، افزود: این الگو برای دختران ما ارزشمند است و صدا و سیما می تواند این الگوی مؤثر را به جامعه معرفی کند.

همچنین در این دیدار معاون فرهنگی و معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت نیز به فعالیت‌های حرم مطهر در ابعاد مختلف خدمت رسانی و اطلاع رسانی به جامعه اشاره و بر ظرفیت های حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برای تولید محتوا در رسانه ملی تأکید کردند.