به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در همایش طوبای کرامت که پیش از ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم تنها کتابی است که تحت تأثیر هیچ فرهنگ و اندیشه ای قرار نگرفته است و با توجه به فرا زمانی بودن قرآن کتابی تأثیر ناپذیر است.

وی با اشاره به حدیث ثقلین که قرآن را در کنار عترت دو ریسمان محکم الهی دانسته است، گفت: هدایت قرآن ابدی و ماندگار است و هر زمانی که ما به قرآن کریم مراجعه کنیم گمراه نمی شویم و راه را به ما نشان می دهد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به لزوم حفظ و محافظت از قرآن کریم، افزود: امام رضا علیه السلام نقل می کنند که فردی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد چطور است که هرچه از زمان نزول قرآن می‌گذرد جز طراوت و تازگی از قرآن نمی‌بینیم؟ حضرت فرمودند این تازگی به خاطر این است که از مبدئی نازل شده است که زوال ندارد و برای همه زمان‌ها نازل شده است .

وی با بیان اینکه قاریان و حافظان قرآن باید به محتوای قران توجه کنند تا قرآن برای‌شان تکراری نشود، گفت: قرآن نباید نرخ بردار باشد و اینگونه شود که برای دست یابی به مشوق ها قرآن را حفظ کنیم و اگر مشوقی در کار نباشد قرآن را حفظ نکنیم.

سعیدی در رابطه با اهمیت حفظ قرآن گفت: پیامبر(ص) فرمودند افضل عبادات امت من بعد از قرآئت قرآن دعا کردن است یعنی برترین عبادت امت اسلام قرائت قران است.