به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، نمایش مذهبی«کاش افسانه بود» به همت امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با همکاری گروه نمایشی «مشکات الهدی» در سالن ولایت آستان مقدس بانوی کرامت به روی صحنه رفت.

این نمایش در روزهای ۲۵ و ۲۷ آذرماه به مناسبت ایام فاطمیه ویژه بانوان برگزار شد که روایت واقعه فدک و پاسخگویی به شبهات پیرامون زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها از اهداف اجرای این نمایش بود.

این نمایش با حضور بیش از ۸۰ نفر از بانوان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجرا شد.

نویسندگی و کارگردانی این نمایش مذهبی را وجیهه حیدری برعهده داشت و الهام بهشتی به عنوان سرپرست گروه نمایش در این برنامه هنری مذهبی حضور داشت.

زهرا شیرین کلام، ریحانه انصاری، مائده فروزان فر، فاطمه تبرائی، فاطمه سادات باطنی، مریم شعبانی و پریسا مقومی از بازیگران این نمایش بودند.

پرداختن با ابزار هنر به رویدادهای دینی و انتقال معارف دینی در قالب‌های نمایش و فیلم از تاثیرگذارترین روش‌ها برای انتقال فرهنگ به نسل جوان است و انتقال فرهنگ با ابزار فیلم و نمایش ماندگاری و جاودانی معارف دینی را افزایش می دهد؛ به همین دلیل است که امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب بر تولید آثار نمایشی، سینمایی و رسانه ای در عرصه دینی و مذهبی تأکید دارند و هنر نمایش و فیلم بهترین ابزار برای نهادینه کردن فرهنگ دینی و مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

بر همین اساس امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها همزمان با ایام فاطمیه از زبان نمایش برای انتقال معارف فاطمی به نسل جوان و پاسخگویی به شبهات استفاده کرده است و گروه نمایش «مشکات الهدی» نمایش‌های مختلفی را با درون مایه دینی و مذهبی برگرفته از زندگی ائمه معصوم علیه‌السلام به روی صحنه برده است.