به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، میکائیل باقری در دیدار با آیت الله سیدمحمد سعیدی که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: آشنا کردن دانش آموزان با قرآن، ایجاد محبت نسبت به اهل بیت(ع) در قلوب دانش آموزان و آموزش، برپایی و نهادینه سازی نماز در میان دانش آموزان سه مسئولیت عمده ما در وزارت آموزش و پرورش است.

وی با بیان این که ما در هر استان یک اداره قرآن، عترت و نماز داریم، و علاوه بر آن ۷۶۰ دارالقرآن در سراسر کشور داریم که در سه حوزه یادشده فعالیت می‌کنند، افزود: ارتباط خوبی با حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها داریم و کارهای خوبی در سطح کشور با همکاری وزارت آموزش و پرورش و حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده است.

مدیرکل امور، قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش افزود: برگزاری جشن تکلیف دختران ۹ ساله و محافل ترتیل خوانی قرآن ویژه ماه مبارک رمضان با حضور نوجوانان دو نمونه از کارهایی است که با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها انجام می‌شود و در این راستا از مجموعه تولیدات فرهنگی حرم مطهر استفاده می‌کنیم و سعی بر نشر حداکثری آن داریم.

وی ظرفیت آموزش و پرورش را برای تأثیر گذاری در جامعه بسیار بالا دانست و گفت: ما آمادگی داریم که فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر از جمله در زمینه حفظ و تلاوت قرآن کریم را به کل کشور تعمیم و برای تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم تلاش کنیم.

باقری با اشاره به اهتمام آموزش و پرورش برای اقامه نماز در مدارس، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا نماز جماعت در بیشتر مدارس برگزار می شد که از این میان بین ۱۷ تا ۲۰ هزار امام جماعت روحانی و حدود ۴۵ تا ۵۵ هزار امام جماعت از خود فرهنگیان نماز جماعت را در مدارس برپا می‌کردند.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از ظرفیت های متقابل حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و وزارت آموزش و پرورش در زمینه امور فرهنگی بیش از پیش استفاده کنیم.