به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خانم مومنی در اولین اجتماع هیئت های مذهبی بانوان فاطمی قم و یادواره شهدای بانوان شهیده فاطمیه قم که عصر امروز در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها برگزار شد، با بیان شاخص های بانوان شهدای فاطمیه قم که در محفل روضه خانگی در سال ۶۵ به واسطه بمباران شهر قم توسط صدام جنایتکار به فیض شهادت رسیده بودند، اظهار کرد: اخلاص در عمل از مهمترین شاخصه های این بانوان شهیده است.

وی افزود: خداوند ذریه و نسل پیامبر صلوات الله علیه و آله را به واسطه اخلاص در عمل و بندگی در حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داده است و حضرت زهرا سلام الله علیها به واسطه اخلاص در بندگی مادر ائمه علیهم السلام هستند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با تأکید بر اینکه قبل از شهادت در این محفل روضه شاهد اعمال و رفتار شهدای فاطمیه قم بوده است، تصریح کرد: این بانوان شهیده نیز به واسطه ارادتی که به اهل بیت علیهم‌السلام داشتند و اخلاص در عمل به فیض شهادت نائل آمدند.

مؤمنی ادامه داد: بیشتر بانوان شهیده ای که در این محفل به فیض شهادت رسیدند باردار بوده و ضمن بارداری فرزندان کوچک در آغوش داشتند که این سیره و منش بانوان شهیده برای بانوان امروز باید به الگو تبدیل شود.

وی افزود: این بانوان شهیده تنها الگوی خود را در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها می‌دانستند و همواره در زندگی به حضرت زهرا سلام الله علیها اقتدا می‌کردند که بانوان امروز نیز باید به حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان برجسته‌ترین مقتدای بشریت در مسیر بندگی خداوند اقتدا کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه فرزند آوری و تربیت فرزندان منتظر و مهدوی از مهم‌ترین خیرات برای بانوان است، گفت: بانوان باید بدانند که در زندگی هیچ خیری به اندازه فرزند آوری و تربیت فرزندان صالح و سالم ارزشمند نیست و هیچ خیری با خیر فرزند آوری و تربیت فرزندان صالح برای بانوان در زندگی برابری نمی کند.

مؤمنی با اشاره به اینکه خلقت زن در عالم از اسرار الهی است، افزود: بالاترین و ارزشمندترین جایگاه برای زن به عنوان یکی از اسرار الهی سنگر خانه است و هیچ سنگری برای زن ارزشمند تر از سنگر خانه و خانواده نیست. در عالم هستی آنچه زن را به عنوان یکی از اسرار الهی ارزشمند و گرانبها می‌کند سنگر خانه است و زن به عنوان فرمانده این سنگر می‌تواند از این سنگر به عنوان بهترین بستر برای تربیت نسل منتظر و بستر سازی برای ظهور استفاده کند.

وی با بیان اینکه بانوان شهیده فاطمیه قم با حضور در محفل روضه خانگی به فیض شهادت نائل آمده و این محفل روضه زمینه‌ساز ملاقات این بانوان با حضرت زهرا سلام الله علیها شد، گفت: در دنیای امروز هیچ چیز به اندازه محافل روضه خانگی نمی‌تواند انسان ساز باشد و جهاد فرهنگی بانوان فاطمی در عصر حاضر این است که ضمن فرزند آوری و تربیت فرزندان صالح و منتظر با برپایی محافل روضه خانگی از بستر دین حراست و نگهبانی کرده و فرهنگ ناب اسلامی و شاخصه های سیره اهل بیت علیه‌السلام را به واسطه همین محافل روضه در جامعه منتشر کنند. آنها با برپایی محافل روضه در خانه به مقابله با نبرد فرهنگی دشمن رفته و دین الهی را در هماورد آخر الزمانی با شیطان با برپایی محافل روضه خانگی یاری دهند.