به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ در این آیین پرشور و حماسی که با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم و تولیت آستان حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

شرکت‌کنندگان در این مراسم متشکل از طلبه‌های حوزه‌های علمیه و همچنین بانوان طلبه و جمعی از بسیجیان با فریادهای کوبنده و رسای “الله اکبر”، “مرگ بر منافق” و “مرگ بر فتنه‌گر” انزجار خود را از استکبار جهانی و ایادی و مزدوران خود فروخته آن ابراز داشتند.

تجمع‌کنندگان در حالی که پلاکاردهایی با مضمون مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس و تصاویر رهبر معظم انقلاب و شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند، با ندای لبیک یا حسین بار دیگر تعهد و پیمان راستین خود را به ولایت فقیه و آرمان‌های رفیع و بلند امام راحل و شهیدان اعلام کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار کرد: جنگ تحمیلی بیش از یکهزار میلیارد دلار خسارت به بدنه انقلاب اسلامی وارد کرد.

وی تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی و جنگ رسانه ای با صرف هزاران میلیارد دلار به جان اعتقادات و استحاله فرهنگی جوانان ایران افتاده است.

به گفته وی، انتخابات یک عرصه و کارزار مهم برای تجلی قدرت و وحدت ملی است اما گروهی از افراد موسوم به ملی مذهبی ۱۴ ماه قبل از انتخابات سال ۸۸ برای توطئه و فتنه انگیزی با حضور اندیشمندان آمریکایی به هم اندیشی و مشورت پرداختند.

نماینده قم در مجلس اضافه کرد: نتیجه این نشست این شد که شعار و رمز انتخابات سال ۸۸ باید دو کلمه دروغ و تقلب باشد و ۸ ماه قبل از انتخابات نیز کمیته صیانت از آرا برای القای احتمال تقلب در ایران تشکیل شد تا به دنیا این پیام را مخابره کند که ما به نظام خود اعتماد نداریم و سیستم انتخاباتی ما ناسالم است تا پشتیبانی های بین المللی را جلب و بستر لازم برای لشگرکشی های خیابانی فراهم شود.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با وجود اینکه آقای میرحسین موسوی ۲۴ هزار ناظر بر صندوق های انتخاباتی داشت اما حاضر به بازشماری صندوق آرا نشد و فقط بر روی ابطال انتخابات تمرکز کردند. هدف آنها از ابطال انتخابات این بود تا عدم صلاحیت ایران در برگزاری انتخابات را اثبات کرده و پای سازمان ملل را در برگزاری انتخابات باز کنند، هدف نابودی ایران بود.

ذوالنوری تصریح کرد: پاشنه اصلی انقلاب های رنگی برانگیختگی احساسات عمومی و کشاندن مردم به خیابان ها است و در این بین سکوت برخی از خواص ما در سال ۸۸ از خیانت سران فتنه کمتر نبود. کشته‌سازی برای فعال نگه داشتن آشوب و لشکرکشی های خیابانی به همین منظور در دستور کار عوامل آشوب تبدیل شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی مردم دروغ اصحاب و سران فتنه و دخالت مستقیم سران استکبار، گروه های تجزیه طلب و ضد انقلاب را دیدند به بطلان این حرکت شیطانی و خیانتکارانه پی بردند و راه خود را از آنها جدا کردند و امواج بازگشت و توبه فریب خوردگان آغاز شد.

وی ابراز کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در آن سالها با وجود روزه‌داری مردم در بین معترضان آب معدنی پخش می کردند و به دانشجویان خود گفته بودند در صورت حضور در مراسم ۹ دی از دانشگاه اخراج خواهند شد. با تعرض معترضان به اعتقادات مردم به ویژه در روز عاشورا و تاسوعا و آتش زدن حسینیه و مسجد، احساسات مردمی به جوش آمد.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: علت اینکه فتنه ۸۸ با وجود تمام پشتیبانی های جریان های ضد انقلاب شکست خورد، وجود رهبری بصیر و آگاه و مردم در صحنه بود. اگر مردم در سال ۸۸ مقاومت نمی کردند، فتنه به اهداف خود می رسید و جمهوری اسلامی به مسلخ می رفت.

وی یادآور شد: هرجا در طول تاریخ شاهد اجتهاد در برابر نص و مصلحت اندیشی بین امت و امام مسلمین بودیم جامعه اسلامی ضربه خورده است.

 این مراسم به دلیل همزمانی با ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با ذکر مصیبت مداح اهل بیت و سینه‌زنی همراه بود، و در پایان نیز قطعنامه سراسری و ۶ ماده‌ای یوم‌الله ۹ دی قرائت شد.