به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه پرچمدار حق بودن کار ساده‌ای نیست، اظهار کرد: احیای امر حق و امر اهل بیت(ع) کار دشواری است که به هر کسی داده نمی‌شود و در تراز انبیاء و ملائکه است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی از امتحان ایمان قلبی خدا سربلند بیرون آمد آنگاه می تواند فرمانده لشکر حق شود، گفت: ایمان با ادا درآوردن محقق نمی‌شود بلکه باید اتفاقی از جنس محبت در قلب ما بیفتد زیرا مؤمن با خانواده و اطرافیان خود مهربان است و محبتش شدت دارد بنابراین اصلی ترین امتحان الهی، ایمان است که به قلب و محبت ربط دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اولین جلوه ایمان محبت است، گفت: اگر کسی محبت خدا و اولیای خدا در دل او جا داشت، این محبت به همه اطرافیانش سرایت پیدا می کند زیرا ایمان اگر وجود داشت باشد، به قلب انسان منحصر نمی شود و در اعضا و جوارح نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: قاسم سلیمانی از سر ایمان برای خدا خالصانه مجاهدت می‌کرد، جمهوری اسلامی را حرم می‌دانست، برای حفظ این حرم شب و روز نمی شناخت و این از تجلیات ایمان قلبی و محبت الهی است.

قمی از دیگر تجلیات ایمان را بصیرت و صبر دانست و ابراز کرد: مؤمن به نور الهی، به ظواهر بسنده نمی‌کند و اهل تعمق و دید وثیق است بنابراین در سختی‌ها اهل صبر و استقامت است و چنین کسی است که می تواند پرچمدار سپاه حق باشد و از حق دفاع کند.

وی با بیان اینکه صبر برای ایمان به منزله سر برای بدن است، افزود: مردم قم از ۱۹ دی ۱۳۵۶ با بصیرت پای حق ایستادند و صبوری کردند و این انقلاب جلو رفت بنابراین این مردم گردن انقلاب حق دارند و اگر کسی اهل دقت باشد متوجه می شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به صبر و بصیرت حضرت زهرا سلام الله علیها در راه حق، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها که محور اهل بیت (ع) بود با وجود اینکه می توانست زندگی راحتی داشته باشد ولی به ساده ترین شکل ممکن ازدواج و زندگی کرد و جایی که دید حق به انحراف رفته، به میدان رفت و روشنگری کرد تا مشخص شود حق کجاست و ناحق چیست.

وی با بیان اینکه امام زمان(عج) اسوه و الگوی زندگی خود را مادرشان زهرا سلام الله علیها دانسته اند، گفت: سیره حضرت زهرا سلام الله علیها این است که پای حق باید ایستاد، کسی که به ناحق حکومت می‌کند را باید استیضاح کرد، مردم را باید نسبت به امور آگاه کرد تا از ولی خدا حمایت کنند و این همان بصیرت افزایی است.

قمی گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها از عزاداری هم برای تبیین حق استفاده می کرد که همین هم برای یک عده گران تمام می شد و اعتراض کردند که یا شب گریه کنید یا روز تا صدای حضرت به مردم نرسد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها دسته عزا به راه انداختند و به جای مزار پیامبر(ص) بر مزار شهدای احد رفتند و عزاداری می‌کردند، افزود: حضرت به این دلیل بر مزار شهدای احد رفتند تا مشخص شود که آنجا چه افرادی نافرمانی و فرار کردند و چه افرادی ایستادگی کردند و جان پیامبر(ص) را نجات دادند و به این وسیله بصیرت افزایی و روشنگری صورت بگیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها در اینکه چه کسانی به عیادت شان بیایند هم بصیرت افزایی داشتند و حتی مخفی بودن مزار صدیقه طاهره(س) مبتنی بر بصیرت است و برای کسانی که اهل ایمان و بصیرت هستند راه درست را نشان می‌دهد.