به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شب گذشته و در پایان سفر دو روزه خود به استان قم در نشستی خبری با حضور آیت الله سعیدی، نماینده ولی فقیه در استان قم با تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا(س) و با گرامیداشت ۹دی روز بصیرت، به اولویت های مصوب این سفر اشاره کرد و بیان داشت که بانک های عامل، برای تامین منابع مالی مصوبات تعیین شدند.

وی بر فعال سازی کارگروه ها و تقویت صنایع استان اشاره نمود و با بیان این که برخی از صنایع استان دچار مشکل شده است، خاطرنشان کرد: اشتغال در استان و رفع و کمک جدی به بیکاری استان از مهمترین تاثیرات این سفر خواهد بود.

رئیس جمهور،ضمن تاکید بر اهمیت راه اندازی کارگروه ویژه زیارت و گردشگری در استان قم، افزود: قم استان فرهنگی است، لذا باید نسبت به مباحث فرهنگی آن با اولویت توجه نمود.

وی با بیان این که بحث فرهنگی حوزه علمیه قم و آثار آن باید ناظر به نیازهای کشور دنبال شود، خاطرنشان کرد: بافت فرسوده و اراضی مردم از دغدغه های پیگیر شده در این سفر بود، مقرر گردید تا اماکن میراث فرهنگی دقیقا مشخص شده، در بخش هایی که میراث فرهنگی نیست با خاطر آسوده و آزادانه ساخت و سازهای خود را ادامه دهند.

آیت الله رئیسی، مسئله آب و فاضلاب در برخی از مناطق استان قم و راه های مواصلاتی و ریلی استان را از دیگر محورهای مورد بحث در این سفر دانست و اذعان داشت: چندین پروژه در بدو ورود به قم اعم از مسئله مونو ریل که سال ها برزمین مانده، مقرر گردید تا از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در آن دعوت شود.

وی مسئله فرودگاه قم را از دیگر موضوعات مهم این استان برشمرد و یادآور شد: مشکلات و مسائل قضایی فرودگاه قم حل شده و با جدیت در این دولت پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور، مسئله مترو و تجهیز ناوگان حمل و نقل ریلی را از دیگر مصوبات این سفر دانست.

وی مسئله حق آبه های استان قم و دریاچه نمک قم را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: اگر به داد دریاچه نمک قم نرسیم، با مشکلات زیست محیطی بسیاری روبرو خواهیم شد، مقرر شد تا کارگروهی تخصصی به منظور پیگیری تمام زوایای این موضوع و ارائه راهکارهای فنی برای حل این مشکل تاسیس گردد.

آیت الله رئیسی، در پاسخ به سوال خبرنگار، در خصوص تورم و گرانی، و ساماندهی بورس، با بیان این که در جلسه ستاد اقتصادی دولت، راهکارهای آرامش بورس و اطمینان بخشی به سرمایه داران بررسی شد، اظهار داشت: دولت برآن است تا تلاش کند تا بورس برای سهام داران از یک وضعیت متفاوتی برخوردار باشد. نوسانات غیر معقول بورس غیر قابل قبول بوده، همواره مورد توجه دولت است.

وی با تاکید بر این که از ابتدای دولت همواره تلاش نموده ایم تا دولت تورم زدایی کرده، خود با اقداماتش ایجاد تورم نکند، اظهار داشت: افزایش صادرات منجر به کاهش تورم شده، در عین افزایش درآمدها، هزینه های مردم را کاهش دهیم؛ عدم خلق نقدینگی از سیاست های مهم دولت در کاهش و کنترل تورم و سوق دادن آن به سمت تولید و تقویت بنیه های صنعتی است.

رئیس جمهور با اشاره به این که تورم کشور رویکرد نزولی به خود گرفته است، اذعان داشت: کنترل تورم و حرکت آن به سیر نزولی امیدوار کننده بوده، به سمت رشد اقتصادی سوق پیدا خواهد کرد.

وی سامانه بازرگان و ارائه و توزیع کالاها با قیمت های مصوب را سرآغاز آرامش بخشی به بازار دانست و اذعان داشت: نهادهای دولتی و مسئول در حوزه بازار در عین کنترل قیمت‌ها، تلاش می کنند.