به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه این ایام متعلق به حضرت زهرا سلام الله علیها است، اظهار کرد: ایام شهادت و وفات معصومین ایامی است که انسان به بهانه آن توجهی به گفتار و رفتار اهل بیت(ع) داشته باشد و از آنها الگو برداری کند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا عطیه الهی و کوثر قرآنی است، گفت: مقام کثرت و حکمت خداوند بر محور وجود حضرت زهرا سلام الله علیها می چرخد و مقام عصمتی دارند که علامه حسن زاده آملی می فرمودند در اذان و اقامه نماز خود شهادت به عصمت و حجت بودن حضرت زهرا سلام الله علیها هم حق است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امام زمان(عج) فرمودند برای من در دختر پیامبر(ص) اسوه‌ای نیکو است زیرا اقتدای به حضرت خیر دنیا و آخرت را تأمین می کند بنابراین روزی نباید بر ما بگذرد مگر اینکه سلام بر حضرت زهرا سلام الله علیها و اهل بیت(ع) را در زندگی خود جاری کنیم و تسبیح حضرت زهرا سلام الله علیها را حتما بخوانیم.

وی با بیان اینکه قبل خواب هم تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها مستحب است، گفت: بهترین تعقیب نماز تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها است و در روایت داریم که تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها با هزار رکعت نماز مستحب برابری می کند.

عباسی خراسانی افزود: از امام صادق علیه السلام سؤال کردند که چرا تسبیحات حضرت زهرا قبل از خواب مستحب است ایشان فرمودند خواب یک مرگ کوچک است و بهترین حالت ورود به عالم برزخ این است که انسان در حال تکبیر، تسبیح و تحمید خدا باشد.

وی با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها در مقام زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها قرار داده شده‌اند، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها مصداق شفاعت کبرای رسول مکرم اسلام هستند که خداوند در قرآن رضایت پیامبر(ص) را در گرو آن شفاعت قرار داده است و از این رو است که ما از حضرت معصومه سلام الله علیها شفاعت در بهشت را می خواهیم.

شاگرد آیت الله حسن زاده آملی گفت: از حضرت زهرا سلام الله علیها سؤال کردند که از این دنیا چه چیزی را دوست دارید حضرت فرمودند اول قرائت قرآن، دوم نگاه به چهره پیامبر(ص) و سوم انفاق در راه خدا است و انفاق تنها به دست در جیب کردن نیست بلکه یاد دادن اخلاق حسنه و علم نیکو به دیگران و کمک کردن به مردم از مصادیق انفاق فی سبیل الله است.

وی افزود: اگر قرار باشد چیز به حضرت زهرا سلام الله علیها هدیه بفرستیم چیزی بالا تر از قرائت قرآن به ویژه سوره مبارکه توحید نیست و هدیه ارزشمند دیگر صلوات بر محمد و آل محمد است؛ حضرت رضا علیه السلام فرمودند صلوات کفاره گناهان است و می تواند گناهانی به اندازه کوه را محو، بدی‌ها را تبدیل به خوبی‌ها و درجات انسان را بالا ببرد.

عباسی خراسانی از دیگر خصلت های حضرت زهرا سلام الله علیها را ولایت مداری دانست و افزود: ولایت مداری نیازمند بصیرت است و بصیرت غیر از بینایی است زیرا بینایی دیدن با چشم است ولی بصیرت دیدن با دل است؛ اگر دل را از گناهان پاک کنیم و دشمنان خدا را در دل خود راه ندهیم دل نورانی می شود و حقایق را می بیند.

وی گفت: بصیرت یعنی قدر خود را بدانید و معرفت به خدا پیدا کنید و رابطه بین خود و خدا را بشناسید و انس با خدا پیدا کنید و تکلیف خود را بشناسید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند بین خدا و انسان ارتباط بر قرار است به این صورت که اگر انسان خالصانه خدا را عبادت کند خداوند برترین مصلحتش را برای او نازل می‌کند.