به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها در تمام مصائبی که دیدند از چارچوب صبر و تحمل خارج نشده‌اند، اظهار کرد: یکی از ویژگی های حضرت زهرا سلام الله علیها اهتمام و توجه خاص ایشان به انجام واجبات و در رأس همه واجبات نماز است بنابراین یکی از درس‌های این ایام برای ما اهتمام به نماز است که در اجابت دعا بسیار مجرب است.

وی توجه و اهتمام خاص به تلاوت قرآن را از ویژگی های حضرت زهرا سلام الله علیها دانست و گفت: انواع و اقسام بلاها را می توان با تلاوت قرآن برطرف کرد و امیرالمؤمنین(ع) در اوصاف متقین می‌فرمایند که تلاوت قرآن به انسان شرح صدر می دهد و آلودگی ها را از قلب و خانه انسان پاک می‌کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سومین چیزی که مورد توجه حضرت زهرا سلام الله علیها بوده انفاق است، گفت: ما نیز باید اهل انفاق و دست‌گیری از نیازمندان باشیم زیرا خاصیت انفاق این است که مال انسان از آسیب ها حفظ می‌شود، خداوند به مال انسان برکت می‌دهد و برکت در نسل انسان هم می‌ماند.

وی با بیان اینکه ما باید انفاق را از حضرت زهرا سلام الله علیها یاد بگیریم، گفت: برای حضرت زهرا سلام الله علیها می خواستند مهریه تعیین کنند و ایشان شفاعت در روز جزا را از خدا خواستند، بعدها از ایشان سؤال کردند که چرا این را مهریه خود قرار دادید؟ ایشان فرمودند زیرا می دانم روز قیامت یکی از دغدغه های پدرم شفاعت امت گنهکارش است و می خواستم این دغدغه را از دوش پدرم بردارم.

مؤمنی محبت به پدر و مادر را درس دیگر حضرت زهرا سلام الله علیها برای جوانان دانست و افزود: یکی از سه چیزی که حضرت زهرا سلام الله علیها از این دنیا دوست داشتند نگاه به چهره پدرشان بود که نشان دهنده اهمیت محبت به پدر و مادر در زندگی انسان است.

وی با اشاره به ادب حضرت زهرا سلام الله علیها در برخورد با پدر، همسر و فرزندان شان، گفت: حدیث شریف کساء نمونه ای از برخوردهای زیبا و محبت آمیز حضرت زهرا سلام الله علیه با خانواده خود است که باید برای همه ما درس باشد.