به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، شورای توسعه فعالیت های قرآنی استان قم به ریاست آیت الله سیدمحمد سعیدی و با حضور جمعی از مدیران و فعالان عرصه‌های قرآنی و فرهنگی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

سیدموسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست از اختصاص اعتبارات فرهنگی و قرآنی به استان قم خبر داد و گفت: این اعتبار طرح محور است و مؤسسات قرآنی می توانند طرح های خود را به اداره کل ارشاد اسلامی استان قم ارائه کنند و در صورت تصویب در کمیته مربوطه اعتبارات از ۱۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی به طرح های ویژه قرآنی تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده فرصت ارسال طرح باقی است، افزود: طرح های ارسالی باید از نظر اعتبارات و خروجی مشخص باشد و اولویت با طرح هایی است که زودتر ارسال شود.

همچنین در این نشست علی اصغر شعاعی معاون قران و عترت دانشگاه علوم و معارف به تشریح فعالیت های قرآنی در مساجد استان قم اشاره و اظهار کرد: تعداد مجالس قرآنی در مساجد استان قم در شأن استان نیست و باید با همکاری سایر نهادهای فرهنگی استان این جلسات افزایش یابد.

وی با اشاره به تشکیل هیأت قرآن و عترت جامعه قرآنی به منظور برگزاری مراسم ویژه قرآنی در مناسبت‌های مختلف گفت: از دیگر طرح‌های استانی استعدادیابی قرآن آموزان سطح استان از میان دانش آموزان و افراد مستعد است که نیازمند همکاری و همراهی نهادهای قرآنی سطح استان است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام غلامرضایی قائم مقام معاونت تبلیغ و فعالیت‌های فرهنگی حوزه علمیه قم به فعالیت های قرآنی طلاب حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: طرح ضیافت دوست با برگزاری ۲۴۹ محفل قرآنی در ماه رمضان در استان قم، اعزام ۲۳۲ روحانی خواهر و برادر به مدارس آموزش و پرورش استان قم، اجرای طرح ثقلین توسط روحانیان مستقر در سطح استان و اجرای طرح بینات توسط حوزه‌های علمیه از فعالیت‌های قرآنی معاونت تبلیغ حوزه علمیه است.

در این نشست حجت الاسلام سیدمحسن دین‌پرور مسئول شعبه قم بنیاد بین المللی نهج البلاغه به تشریح فعالیت های این نهاد پرداخت و گفت: این مؤسسه فعالیت‌هایی از جمله راه اندازی رشته نهج البلاغه در حوزه و دانشگاه،، چاپ ۲۵۰ عنوان کتاب مرتبط با امیرالمؤمنین(ع) و نهج البلاغه، فصلنامه علمی پژوهشی نهج البلاغه با ۶۹ شماره، برگزاری همایش‌ها و مسابقات ملی و بین المللی، جمع آوری و چاپ ۱۱ هزار روایت از امیرالمؤمنین در ۳۰ مجلد، تألیف ترجمه ژاپنی نهج البلاغه و ایجاد مراکز تحقیقاتی و کتابخانه تخصصی امیرالمؤمنین با ۱۷ هزار کتاب و پایان نامه است.

در ادامه این نشست ابوالقاسم مقیمی عراقی سرپرست معاونت هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه رویکرد جدیدی در بحث زیارت در حال شکل گیری است، گفت: اقبال مردم به سمت سفرهای زیارتی کوتاه مدت و پیاده روی رفته است و ما نیز باید برای این سفرها اقدامات لازم را انجام دهیم تا زائران با حضور در این شهر با فرهنگ اهل بیت(ع) و قرآن بیشتر آشنا شوند.

در پایان نشست نیز از قاسم ایمانی به عنوان فعال برتر قرآنی استان تجلیل به عمل آمد.