به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در درس اخلاق مدیران این آستان مقدس که ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: انسان مؤمن باید هر چه را خدا دوست داشته باشد دوست بدارد بنابراین منشأ جذب ما به آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها و خدمت به اهل بیت باید محبت خدا باشد.

وی با بیان اینکه دوستی، با خود بغض هم به همراه دارد، افزود: کسی که خدا را دوست دارد باید نسبت به دشمن خدا بغض داشته باشد و به همین خاطر امام صادق علیه السلام فرمودند ایمان جز حب و بغض نیست؛ در نتیجه حب و بغض انسان مؤمن جهت دار است و در همین راستا در زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها هم می گوییم ما اهل بیت(ع) را دوست داریم و از دشمنان آنها برائت و بیزاری می جوییم.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت افزود: امام باقر علیه السلام فرمودند اگر می خواهی بفهمی در وجودت خیر است به قلبت مراجعه کن، پس اگر در قلبت اهل طاعت و بندگی خدا را دوست داری و افرادی که خدا را عصیان می کنند دشمن داری نشان می دهد که اهل خیر هستی و خدا هم تو را دوست دارد ولی اگر نسبت به دوستان خدا بغض داری و اهل معصیت خدا را دوست داری پس در تو خیری نیست و خدا هم با تو دشمن است زیرا انسان با همان چیزی است که او را دوست دارد.

وی با بیان اینکه امام صادق علیه السلام فرمودند اگر کسی به خاطر دین، کسی را دوست ندارد و به خاطر دین با کسی دشمن نیست اصلا دین ندارد، افزود:خداوند از حضرت موسی(ع) پرسید آیا تا به حال کاری را برای من انجام دادی؟ حضرت موسی(ع) گفتند نماز خواندم، روزه گرفتم، صدقه دادم و ذکرت را گفتم ولی خداوند گفت نمازی که خواندی دلیل مسلمانی تو بود، روزه سپر آتش جهنم بود، صدقه هم تو را از سوزش روز قیامت حفظ می‌کند و با ذکر هم نورانیت پیدا کردی.

سعیدی ادامه داد: حضرت موسی(ع) فرمودند شما بگو من چه کنم که فقط برای تو باشد؟ خداوند فرمود آیا شده است به خاطر دوستی با من با کسی دوست شوی و به خاطر دشمنی با من کسی را دشمن بدانی؟ حضرت موسی اینجا فهمید که بهترین عمل این است که انسان حب و بغضش به خاطر خدا باشد.

وی خطاب به مدیران آستان مقدس بانوی کرامت گفت: شما که در این آستان مقدس کار می‌کنید در حقیقت برای اهل بیت(ع) کار می کنید و باید حب و بغضتان در راستای اهل بیت(ع) و در چارچوبی که آنها تعیین کرده اند باشد بنابراین باید در کارها و برنامه هایمان حب و بغضمان برای خدا و اهل بیت(ع) باشد.

امام جمعه قم با اشاره به سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: هر سال باید از دهه فجر درسی برای کارهای خود بگیریم و در درون انسان یک تحول اتفاق بیفتد و یک قدم به جلو برداریم و گوش به فرمان رهبرمان باشیم و رضایت امام زمان(عج) را با اطاعت از نائب ایشان کسب کنیم.