به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور آیت الله سیدمحمد سعیدی و جمعی از مردم و نیروهای مسلح در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این مراسم با اشاره به درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی اظهار کرد: رحلت جانگداز مرجع عالیقدر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی را خدمت حضرت ولی عصر(عج)، حضرت معصومه سلام الله علیها، مراجع عظام تقلید، رهبر معظم انقلاب، مردم و بیت شریفشان و همه دوستداران آن بزرگوار تسلیت عرض می کنم.

نماینده ولی فقیه در استان قم در ادامه با گرامی داشت ایام الله دهه فجر و سالروز ورود امام خمینی(ره) به ایران، گفت: خداوند در آیه ۱۷۵ نساء با قبول دو تعهد از جانب مؤمنین سه اجر و پاداش را به آنها می دهد به این صورت که اگر مردم به خدا ایمان بیاورند و به پیامبر و قرآنی که از طرف خدا آمده است تمسک جویند خداوند آنها را ابتدا در رحمت بیکران خود قرار می‌دهد و دوم از فضل خود برخوردار می کند و سوم در صراط مستقیم هدایت می کند که در برخی روایات صراط مستقیم به حضرت علی علیه السلام تفسیر شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران آمد تا همگان را با اسلام بهتر و بیشتر آشنا کند و مفاهیم قرآن را آشکارا و بدون پرده پوشی در ترس از دشمن برای مردم تفسیر کند، افزود: مردم در دوران ستم شاهی در راه غلط و بیراهه سوق داده شده بودند و انقلاب اسلامی فراز و نشیب های بسیاری را در برابر خود دیده است و ظرفیت های بالای این قیام الهی این توانمندی را به رهروانش می‌دهد تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.

سعیدی ادامه داد: یکی از بهترین راهکارهای خنثی سازی تهدید ها استفاده مناسب از فرصت های پیش رو است و یکی از فرصت های حساس برای زنده نگه داشتند انقلاب بزرگداشت دهه فجر است که از ایام الله است.  

وی افزود: این دهه به عنوان یکی از مناسبت های ملی و مذهبی ما ظرفیت های بالقوه ای دارد که می شود با برنامه ریزی مناسبت ضمن بالفعل کردن این ظرفیت ها آنها را در جامعه عملی کرد و به آرمان‌های مقدس انقلاب رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هدف از این مراسم باید این باشد که پیام ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب‌های دینی، فرهنگی و هنری به مردم و بخصوص جوانان که در آن ایام حضور نداشتند رسانده شود.

وی با بیان اینکه برگزاری جشن های پیروزی انقلاب اسلامی با هدف زنده کردن یاد امام راحل و شهیدان والا مقام این راه و تجدید عهد و میثاق با امام و شهیدان است، افزود: این جشن‌ها باید با مشارکت حداکثری مردم باشد زیرا با حضور مردم شاهد به ثمر نشستن انقلاب بودیم و دستگاه‌های دولتی هم که در این مراسم حضور دارند به خاطر این است که از مردم هستند.

سعیدی ابراز کرد: دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام ناب محمدی، خاستگاه ارزش‌های اسلامی، نجات دهنده ملت ایران از ستم پادشاهان مستکبر و بخشی از تاریخ اسلام است که گذشته را از آینده جدا کرد و نقطه ای تعیین کننده و بی مانند به شمار می رود.

وی افزود: در دوران قبل از انقلاب رابطه پادشاهان با مردم غالب و مغلوب و سلطان و رعیت بود و امام این سلسله و رابطه معیوب را قطع کرد و امروز رهبر و مردم و مسئولان و مردم با هم هستند.

امام جمعه قم با بیان اینکه روح دهه فجر میثاق و پیمان است و ماهیت این مراسم باید به گونه ای باشد که تجدید عهد و میثاق با امام، شهدا و انقلاب اسلامی باشد، گفت: دو اقدام مرسوم راهپیمایی و بانگ تکبیر در دهه فجر برجستگی خاصی دارند و دشمنان بر اساس این دو درباره وضعیت انقلاب قضاوت می‌کنند و رفتارشان را متناسب با حضور مردم تنظیم می کنند.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصتی برای رونمایی از ثمرات انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: از مهمترین ثمرات انقلاب اسلامی وحدت وانسجامی است که برای مردم به ارمغان آمد و ما باید بر محور وحدت گرد هم بیاییم و رهنمودهای رهبر را به جان بپذیریم و رعایت کنیم و این حکومت را به حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله فرجه الشریف متصل کنیم.