پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها؛ رجب، ماه خدا، ماهی که پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله آن را ماه خدا، خدایی که از مادر -مقدس ترین واژه هستی- به بندگان مهربان تر است، نامید.

مهربانی هزار بار مهربان تر از مادر؛ اگر مهمترین دغدغه مادر به عنوان آسمانی ترین واژه زمین سعادت و سربلندی فرزندان است به این علت است که مادر در زمین جلوه گر رحمت الهی است که اگر سعادت فرزندان مهمترین دغدغه مادر است سعادت و عاقبت بخیری بندگان نیز مهمترین خواسته خالق است.

خالقی که اگر قدمی به سوی او برداری هزاران گام به سوی تو می آید کافیست که او را بخوانی تا اجابت کند تو را.

برخلاف دین تحریف شده مسیحیت که خداوند مانند یک قاضی بدون در نظر گرفتن شرایط بندگان تنها بر آنان حکم می راند و حتی گاهی نسبت به فرستاده خود چون نوح نبی الله حسادت می کند، در اسلام خداوند جامع رحمت است رحمتی که شمول آن دربرگیرنده تمام مخلوقات است خدایی که حتی آنهایی که زیر پونز نقشه دنیا هستند را از قلم نمی‌اندازد. خدایی که تمامی بندگان را قبیله قبیله قرار داده است تا تنها یکدیگر را بشناسند نه اینکه نژادی بر نژاد دیگر برتری داشته باشد.

در مکتب معرفت الهی میان بلال سیاه پوست و سلمان فارسی و دیگران چه تفاوتی است، در این مرام مکتب میان بندگان هیچ فرقی نیست و گرامی ترینشان نزد خداوند با تقواترینشان است.

خداوند نه تنها مشتاق بندگان است بلکه مشتاقان به بندگانش را نیز بسیار دوست می دارد و همین شوق و اشتیاق است که موجب شده است که احمد صلی الله علیه و آله، خاتم پیامبران که غمخوار امت است، حبیب الله باشد و خداوند آنچنان مشتاق بندگان است که کافی است بنده به اندازه چشم بر هم زدنی خداوند را یاد کند و این مهربان خالق هستی آنچنان حنین و مرحم بندگان است که همین «طرفةعین» کافی است تا خداوند بنده را در مسیری قرار دهد که مسیرش با صراطی که خداوند می خواهند مستقیم می شود و اینچنین صراط بنده صراط مستقیم می شود.

چه خوب است که در ماه خدا، بنده خدا در شبی که شب آرزوهاست آرزوهای خویش را در صراطی قرار دهد که با صراط الهی مستقیم شود و چه زیباست که آرزوهای بنده با خواسته خداوند در یک صراط مستقیم شود و اگر چنین شود بنده نفس مطمئنه ای می شود که ‌عالم با مستقیم شدن در صراط او خود را از باب او به باب الله می رساند و چه خوب است که بنده از طریق امام که همان باب الله و صراط مستقیم الهی است به خدا رسیده و خدایی شود.

بنده ای که به باب الله و صراط مستقیم مقیم شود حکمت بالغه ای است در زمین که آیت خداوند می شود برای بندگان و می شود آیت الله و چه شیرین است که در شب آرزوها زیباترین آیت الله خداوند در زمین باشم که خداوند که آیت او هستیم پذیرای ما در مقام رضا باشد مقام رضایی که خداوند از بنده راضی است و بنده هم از خداوند راضی است. این است تفسیر راضیةالمرضیه که چه زیباست که بنده در شب آرزوها مقدمات این راضیة المرضیه را به سوی خود گشوده و حاج قاسم شود مانند حاج قاسم که قاسم رحمت الهی در زمین خاکی میان بندگان باشد؛ چرا که ما همه قاسم هستیم ولی خوب تر این است که قاسم باشیم مانند قاسم سلیمانی که با قرار گرفتن در کهکشان راه خمینی انقلابی ساز باشیم و انقلاب آفرین؛ انقلابی که خاتمه اش حلول حکومت عدل الهی و حکومت صالحان باشد در زمین.