به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم تجلیل از قهرمانان پار المپیک ۲۰۲۰ توکیو که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، با تبریک میلاد امام باقر علیه السلام و ایام الله دهه فجر اظهار کرد: هر کسی که به نوعی در عزت این نظام و انقلاب نقشی داشته باشد از افتخار آفرینان این نظام است و باید مورد تجلیل قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به برکت ولایت اهل بیت(ع)، رهبری معظم، خون پاک شهدا و ایثارگری خانواده‌های شهدا انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده است، گفت: افراد زیادی طی تاریخ آرزو داشتند حکومتی ببینند که دم از خدا و اهل‌بیت(ع) بزند و این هدیه الهی بعد از قرن ها نصیب ما شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه حضور پرشکوه مردم در تشییع جنازه آیت الله صافی گلپایگانی نشان داد که مردم هنوز به لطف خدا بعد از گذشت ۴۳ سال از انقلاب با افتخار پاسدار حریم ولایت هستند، گفت: دهه فجر ایامی است که یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های زیادی است که توسط مردم رقم زده شد و باید همه این دلاوری ها پاس داشته شود.  

وی با بیان اینکه هر کدام از شهدا، خانواده شهدا، ورزشکاران عزیز و هر کسی که پرچم اسلام را در تخصصی که دارد بالا ببرد قهرمان است، افزود: شهید بزرگوار جان و بالاترین داشته خود را در راه خدا فدا کرد و خانواده شهدا از عزیزان خود گذشتند و ورزشکاران هم با تلاش و کوشش خود نام ایران را سربلند کردند که هر کدام در جای خود قابل تقدیر است.

سعیدی با بیان اینکه خداوند می فرماید هم‌نشین بهشتی حضرت موسی (ع) جوانی است که به مادر خود خدمت می کرد، افزود: این نشان می دهد که انسان برای اینکه به قرب خدا برسد نیاز نیست حتما کلیم الله باشد و با فرعون در افتاده باشد بلکه می شود انسان عادی باشیم و به این مقام برسیم، به شرط اینکه در شغل خود ضوابط را رعایت کرده و وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

وی افزود: ائمه ما هم همینطور بوده و هر کدام به گونه ای عمل کردند و بنابر شرایط زمان و مکان خود وظیفه‌ای بر عهده آنها بود؛ امام حسین علیه‌السلام جهاد کردند و به شهادت رسیدند اما امام باقر علیه‌السلام در زمینه علمی جهاد و به وظیفه خود عمل کردند و جهل و ظلمتی که غاصبان حق اهل بیت(ع) ایجاد کرده بودند را شکافته و معارف اهل‌بیت(ع) را بیان کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: همه قهرمانان که برای کشور افتخار آفرینی می کنند به نوعی به وظیفه خود عمل می کنند و این قابل تقدیر است.