به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تمسک به قرآن و عترت شرط سلوک در دنیا و عاقبت بخیری است، اظهار کرد: در آخر الزمان و عصر غیبت آن چیزی که باعث نجات مردم است تمسک به محبت اهل بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) فرمودند ضلالت و گمراهی متوجه کسی که تمسک به قرآن و عترت داشته باشد نمی شود، افزود: برای پیشرفت و سلوک در دنیا و آخرت و در امور مادی و معنوی باید انسان اهل مراقبه و محاسبه باشد و بدون مراقبه و محاسبه حتی در امور مادی دنیوی نمی توان به نتیجه مطلوب رسید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سرمایه های معنوی ما هم در حال افول است و باید از آن مراقبت کرد، ادامه داد: لیله الرغائب امسال دیگر از دست رفت و ما منزل به منزل به آخر وقت نزدیک می شویم بنابراین اموری که خدا به عنوان فرصت در اختیار ما قرار داده را باید مراقبت کرد تا این فرصت ها را از دست ندهیم.

وی با بیان اینکه باید نسبت به نعمت های خداوند محاسبه داشته باشیم و اگر از نعمت ها درست استفاده کرده باشیم، شکر نعمت‌ها را به جا بیاوریم، افزود: اگر از نعمت های خداوند استفاده درست را انجام نداده ایم باید به وادی استغفار برویم  زیرا بر اساس آیات قرآن و روایات متعدد استغفار ترمیم گذشته و ترسیم آینده است.

مؤمنی اضافه کرد: کسی می تواند از نعمت ها مراقبه داشته باشد که نعمت‌های خدا را بشناسد و بداند که این نعمت ها در حال از دست رفتن است؛ برای مثال سلامتی نعمت است و مدام در حال از دست رفتن است بنابراین تا وقتی سلامتی داریم باید قدر بدانیم و از آن استفاده کنیم و وقتی قدر سلامتی را می دانیم که بدانیم این سلامتی نعمت است و در حال ضعیف شدن است.

وی گفت: فردی کنار خانه خدا دعا می کرد که خدایا صبر بر بلا به من بده ولی حضرت به او فرمودند این دعا غلط است و باید بگویی «اللهم إنی أسئلک العافیه و شکر علی العافیه » زیرا گرفتاری رمق و لذت عبادت را از انسان می گیرد و باید از خدا عافیت و سلامتی بخواهیم و این که توفیق بر شکر نعمت سلامتی را داشته باشیم.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت جوانی را نعمت دانست و گفت: جوانی طبق روایات از ۱۵ تا ۲۹ سالگی است و ۳۰ سالگی تا ۴۰ سالگی میان سالی است و ۴۱ سالگی تا ۵۰ سالگی دوران پیری فرا می رسد و انسان حس می‌کند که قوایش تحلیل رفته است بنابراین از جهت معرفتی و امور مادی و معیشتی باید در دوران جوانی انسان بار خود راببندد و متأسفانه در این دوران به شدت غفلت بر انسان عارض می‌شود.

وی با بیان اینکه زیباترین استغفار کننده نزد خدا جوانی است که معصیت کرده و از کرده خود پشیمان است و از خدا معذرت می خواهد، افزود: شیطان یک حربه قوی دارد برای اینکه انسان ها را از وادی شکر خارج کند آن این است که ابتلائات و نداشته های زندگی را بزرگ جلوه می دهد و داشته ها را حقیر و ناچیز نشان می‌دهد در حالی که محال است که نعمت‌های خدا کمتر از نداده‌هایش باشد.

مؤمنی با بیان اینکه باید حسن ظن به خدا داشته باشیم، ادامه داد: انسان بیمار مستجاب الدعوه است و اگر بیماری و گرفتاری به انسان می رسد در حقیقت نعمت است و خدا این بیماری و گرفتار را به انسان می‌دهد تا انسان متوجه شود و دعا کند تا استجابت شود.

وی افزود: امام هادی علیه السلام فرمودند در تمام سختی ها توکل مان به خدا باشد زیرا خدا برای بنده اش کافی است سپس فرمودند خدا ما را عادت داده است که اگر از او بخواهیم ما را اجابت می کند و ما می‌ترسیم که او از ما رو برگرداند.