به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمانی در ویژه برنامه زنده تلوزیونی شبکه قرآن که در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از روش های دشمن برای ضربه زدن به دین این است که مدام می گویند افراد مذهبی شاد نیستند و مذهب شادی بخش نیست.

وی با بیان اینکه خود خداوند اهل رفق و مدارا است و نرمی خوشی و شادی را دوست دارد، افزود: خدا زیباست و زیبایی و آراستگی را دوست دارد بنابراین مؤمن باید زیبا، آراسته و معطر باشد همانطور که پیامبر(ص) بسام بود و بسیار تبسم بر لب داشتند و همیشه از عطر استفاده می کردند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه در قرآن هم به تأثیر نشاط و شادی در زندگی اشاره شده است، گفت: خداوند در قرآن می فرماید اگر می خواهید زندگی سر و سامان بگیرد نشاط داشته باشید زیرا نشاط از حرکت و سرحالی به وجود می آید و بی حالی و تنبلی مخالف نشاط است.

وی تصریح کرد: قرآن می فرماید قسم به کسانی که زندگی را با نشاط آغاز می کنند، وقتی حرکت ایجاد شد سرعت می آید، وقتی سرعت آمد سبقت می آید و بعد از آن تدبیر و به سامان رساندن زندگی میسر می‌شود، بنابراین سامان زندگی بدون نشاط میسر نمی‌شود.

لقمانی با بیان این که حقیقت نماز شست و شوی انسان از آلودگی ها است و به انسان نشاط می دهد، گفت: میزان و اندازه نشاط مؤمنانه را پیامبر(ص) اینگونه به اصحاب بیان کردند که من دوست دارم زندگی شما همراه با شادی و نشاط باشد و از کسالت و بی حالی به دور باشید به شرطی که معصیت خدا را نکنید.

وی با اشاره به راه های ایجاد نشاط بدون معصیت خدا ابراز کرد: هدیه دادن یکی از راه های ایجاد نشاط است و احساس رضایت از زندگی و خود ارزشمند بینی نیز به انسان نشاط می دهد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: شادی دائمی با صداقت، مهرورزی و شاد کردن دل دیگران محقق می شود بنابراین اگر به دنبال شادی واقعی و دائمی هستیم باید از دیگران دستگیری داشته باشیم و هدیه دادن به دیگران را تمرین کنیم.