به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، کتابخانه فاطمی یکی از غنی ترین مخازن کتاب قفسه باز را در میان کتابخانه های عمومی در اختیار دارد که برای مطالعه، پژوهش و تحقیق در رابطه با اهل بیت عصمت و طهارت و ابعاد مختلف زندگی آنها کاربردی است.

در رابطه با ابعاد شخصیتی حضرت زینب سلام الله علیها و سبک زندگی و رفتار ایشان ۱۱۴ عنوان کتاب در کتابخانه فاطمی موجود است که به زبان های مختلف فارسی، عربی، انگلیسی، ارود و دیگر زبان ها به معرفی این حضرت می پردازد.

همچنین در انتشارات زائر که وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها است سه عنوان کتاب در رابطه با شخصیت و سبک زندگی حضرت زینب سلام الله علیها منتشر شده است.

اولین کتاب با عنوان «شکوفه های نور» نوشته غلام علی عباسی فردویی و محمد ابراهیم احمدی سبزواری است که در سه فصل تنظیم شده است و فصل دوم این کتاب به حضرت زینب سلام الله علیها اختصاص یافته و خصلت های برجسته ایشان از جمله عبادت، دفاع از ولایت، عزتمندی، صبر، ایثار، شجاعت و … را به تفصیل بیان کرده است.

در مقدمه این کتاب آمده است که حضرت زینب سلام الله علیها بانویی است که حضرت سجاد علیه السلام در ثنایش می فرمایند: تو آن بانوی عالمه ای هستی که دست عنایت الهی شهد علم را به کلامت ریخت و زلال علم لدنی از ملکوت وجودت جاری است و امام حسین علیه السلام از ایشان می خواهد که در نافله شب خود ایشان را دعا کنند. این گونه زنان شریک نهضت اولیاء الهی هستند و زینب کبرا سلام الله علیها نیز شریک نهضت امام حسین علیه السلام در عاشورا و کربلا هستند.

کتاب دیگری که در انتشارات زائر در رابطه با شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها به چاپ رسیده است کتابی با عنوان « زن و اسوه هیا آسمانی» نوشته غلامعلی عباسی فردویی است که در این کتاب نیز به معرفی شخصیت حضرت زینب سلامالله علیها پرداخته است و زندگی حضرت زینب سلام الله علیها را در عصر پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، امام حسن و امام حسین علیهما السلام به تشریح بیان کرده است.

سومین کتابی که در انتشارات زائر به چاپ رسیده و به شخصیت حضرت زینب سلام الله علیها پرداخته است کتابی با عنوان «عقیله بنی هاشم» به زبان اردو است که توسط سیدمرادرضا رضوی به رشته تحریر در آمده و در ۱۹۰ صفحه فصول مختلف زندگی حضرت زینب سلام الله علیها را بیان کرده است.