به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی شنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در برخی زمان ها و مکان ها دعا سریع تر اجابت می شود، اظهار کرد: بعد از فریضه واجب مانند نماز زمان اجابت دعاست، در مکان های مقدس مانند حرم اهل بیت(ع) مکان اجابت دعاست، در لحظه نزول باران لحظه اجابت دعا است و از اذکاری که در اجابت دعا بسیار تأثیر گذار است صلوات است.

وی با بیان اینکه هر انسانی در دنیا به دنبال رسیدن به آرامش درونی و دور شدن از اضطراب و استرس است، گفت: آینده نگری موجب رشد و تعالی انسان را فراهم می کند ولی آینده نگرانی باعث توقف انسان می شود که متأسفانه امروز جوانان نسبت به آینده خود نگرانی بسیاری دارند و این نگرانی ها باعث توقف انسان می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برای دور کردن نگرانی و استرس راهی جز ارتباط گرفتن با خدا و در مدار بندگی قرار گرفتن وجود ندارد، افزود: ادعیه ماه رجب و توجه به مضامین و معانی آن، اهتمام به واجبات و اجتناب از محرمات موجبات آرامش را در زندگی انسان فراهم می کند.

وی با بیان اینکه برخی از امور آرامش را در زندگی از انسان می گیرند، ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند پنج گروهند که خواب ندارنداول کسی که در فکر ریختن خون دیگری است و یا به دنبال این است که به دیگری لطمه بزند چه به مقصود خودش برسد یا نرسد خواب از او گرفته می شود که بهترین راه برای رفع این استرس غفلت و گذشت از اشتباه دیگران است.

مؤمنی افزود: مورد دوم از کسانی که خواب از آنها گرفته می‌شود کسی است که مال زیاد دارد و آدم امینی هم در کنار خود ندارد و راهکار برگرداندن آرامش و از بین بردن اضطراب در این افراد با توجه به روایات کمک به دیگران و دستگیری از نیازمندان است.

وی سومین عامل از بین رفتن آرامش و خواب در کلام امام صادق علیه السلام را دروغ و بهتان بستن به مردم برای رسیدن به مال، ثروت و یا موقعیتی در دنیا دانست و افزود: چهارمین عامل گرفته شدن خواب و آرامش از انسان بدهکاری زیاد و دست خالی است که افرادی که بدهکارند باید بدانند که ثانیه به ثانیه ای که می توانند بدهی خود را بدهند و نمی دهند حق الناس به گردنشان است و باید از طرف خود حلالیت بطلبند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رزق ما دست خدا است گفت: کسی که دین دارد و دستش خالی است و نمی تواند پرداخت کند بهترین راه حرف زدن با طلبکار است و دعا کردن به همراه تلاش برای ادای دین است که به انسان کمک می کند که بدهی خود را بدهیم و آرامش خود را به دست آوریم.

وی گفت: عامل پنجم که خواب را از انسان می گیرد عاشق و محبی است که از محبوب خود می خواهد جدا شود و مراد از این عشق عشق مشروع و درست است که به بندگی خدا منجر می شود نه عشق هایی که نامشروع باشد و به تمایلات جنسی ختم شود و متأسفانه توسط برخی هنرمندان ما هم تبلیغ و ترویج می شود.

مؤمنی با بیان اینکه برخی افراد هنجار شکنی می کنند و قبح برخی چیزها را می ریزند و بعد هم معذرت خواهی می کنند که منظوری نداشتم، گفت: از این بدتر حرفی است که مسئول مربوطه زده است که گفته صاحبان تریبون به اهل هنر توهین کرده اند و به کسانی که به این حرمت شکنی اعتراض کرده اند حمله کرده است.

وی با بیان اینکه ما متأسفانه در سال‌های اخیر در سینما شاهد ارائه اندام هستیم نه ارائه هنر، گفت: بی فرهنگی و ضد فرهنگی هر لحظه به بهانه جشنواره ها جلوتر می آید و باید جلو این حرکت گرفته شود.