به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها، مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه و تولیت آستان قم، آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، حجج‌اسلام والمسلمین ملکا، حسینی‌نژاد، شعبانی، آشتیانی، نمایندگان بیوت مراجع، نماینده مسجد مقدس جمکران، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه و مسئولانی از دادستانی و دادگستری ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

در این نشست از حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تقدیر و حجت الاسلام والمسلمین گرجی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم معارفه شد.

سید محمدتقی حسینی جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد در دوره حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی اظهار کرد: این ستاد در راستای اجرای اصل ۸ قانون اساسی و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در سراسر کشور فعال شد و کار اصلی آن نهادینه کردن این دو واجب الهی در سطح عمومی مردم و حاکمیت است.

وی گفت: در راستای اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم در همه ادارات شعبه‌های امر به معروف، در همه بانک‌ها شورای امر به معروف و نهی از منکر و در اصناف و ۵۳ اتحادیه، شورای تخصصی امر به معروف تشکیل شده است.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم ادامه داد: با توجه به زیارتی بودن شهر قم در اماکن گردشگری و زیارتی قم شورای تخصصی امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شد و برای اینکه کار به مردم واگذار شود توسعه کمی و کیفی گروه‌های جهادی مطالبه گر در دستور کار قرار گرفت و ۹۵ گروه در قم در عرصه‌های مختلف مجوز فعالیت گرفتند از جمله در عرصه عفاف و حجاب ۳۰ گروه مجوز گرفتند که این گروه‌ها در حال افرایش است.

وی با بیان اینکه در بحث آموزش در سطح استان و کشور اقداماتی انجام شده است، گفت: آموزش‌ها در سه رده مقدماتی، پیشرفته و تخصصی ارائه شده و تنها در آموزش و پرورش ۶ هزار نفر ساعت آموزش امر به معروف و نهی از منکر را برای فرهنگیان دنبال کرده‌ایم و در متون درسی امر به معروف را وارد کردیم تا مسئولیت‌پذیری را به کودکان نیز آموزش دهیم.

حسینی با شاره به وجود حوزه های علمیه در قم گفت: تفاهم نامه‌ای بین ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر و حوزه‌های علمیه امضا شده تا بتوانیم از ظرفیت حوزه‌های علمیه در آموزش، پژوهش، تحقیق و تربیت مربی و مبلغ استفاده کنیم و با پیگیری آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه قرار شده است که دفتر همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و حوزه علمیه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر در حجاب و برخی ظواهر نیست، افزود: بالاترین معروف در ادارات تکریم ارباب رجوع و خدمت به مردم است و همچنین در بحث فرهنگ سازی رسانه و آموزش هم کارهایی انجام شده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام والمسلمین گرجی به عنوان دبیر جدید ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر استان قم اظهار کرد: وقتی وارد ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم شدم به یاد کانال کمیل در دفاع مقدس افتادم که با همان غربت و مظلومیت از نظر نیرو و امکانات درحال تلاش بود.

وی با بیان اینکه قم مرکز، سرچشمه و کانون انقلاب است، افزود: بنده این تعهد اخلاقی را خدمت حضرت معصومه سلام الله علیها می دهم که تمام سعی و کوشش خود را در طبق اخلاص گذاشته و برای ارتقای قم کار را دنبال کنم و هر لحظه‌ای که احساس کنم از ادامه این مسیر ناتوان هستم این امانت را صاحب‌اش برگردانم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی در بیانیه‌ای که توسط جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرائت شد عنوان کرد: برخود لازم می دانم از زحمات و حمایت های مراجع و علما، حوزه های علمیه، آیات سعیدی، جنتی و صدیقی و تمامی افرادی که در این مسیر به حمایت از ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداختند تشکر کنم.