به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: در شب ولادت امام حسین علیه السلام که شب نزول برکات است اگر دست‌های انسان به درگاه الهی بلند شود خالی برنمی‌گردد.

وی افزود: بر اساس روایات وارده معرفت نسبت به ائمه معصومین امری لازم است و اگر کسی بخواهد تا ابد دچار گمراهی نشود باید به قرآن و عترت معرفت داشته باشد و محبت و ولایت اهل بیت(ع) را قبول داشته باشد و نشانه ولایت‌مداری نیز موالات و برائت از دشمنان حضرات معصومین است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: ثابت قدم بودن در مسیر محبت اهل بیت(ع)، ولایت حقیقی را به دنبال دارد و انسان می تواند مسیر درست و حیات طیبه را درک کند.

وی تاکید کرد: بر اساس فرموده نبی گرامی اسلام(ص)، معرفت نسبت به امام حسین علیه السلام هم در دنیا و هم در آخرت دارای آثار و برکات زیادی است.

مومنی یادآور شد: بر اساس روایات، امام حسین علیه السلام زینت آسمان‌ها و زمین‌ها، نور و مصباح مطلق و کشتی نجات است و هیچ ضلالتی در مسیر پیروی از امام حسین علیه السلام وجود ندارد.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار کرد: خداوند دوستدار محبین امام حسین علیه السلام است و محبان امام حسین علیه السلام همواره محبوب درگاه الهی هستند.

وی در ادامه گفت: به هرنحوی که انسان بتواند به امام حسین علیه السلام متصل شود، قلب انسان زنده خواهد شد.

مومنی خاطر نشان کرد: استمرار ائمه معصومین از نسل و ذریه امام حسین علیه السلام، عطای طول عمر به زائرین امام حسین علیه السلام، عدم حرمت خوردن خاک تربت کربلا و شفا قرار دادن در این خاک و اجابت دعا زیر قبه مطهر امام حسین علیه السلام از ویژگی های اختصاصی امام حسین علیه السلام است.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تاکید کرد: زمینه رشد و کمال برای انسان تنها از طریق ارتباط با ائمه معصومین و به ویژه با امام حسین علیه السلام است و بدون اهل بیت(ع) نمی توان به مقامات معنوی نائل شد.