به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله فرحزاد طی سخنانی در حرم بانوی کرامت به مناسبت اعیاد شعبانیه اظهار داشت: توفیق همدردی و مواسات با فقرا و تنگدستان از افضل اعمال ماه شعبان است که در ادعیه این ماه بسیار مورد توصیه قرار گرفته است.

وی افزود: فرازهای بلند مناجات شعبانیه بسیار اهمیت دارد که انسان می تواند با تدبرو تامل در این فرازها خود را به سمت معنویات سوق بدهد.

فرحزاد خاطر نشان کرد: صدقه دادن و استغفار کثیر از دیگر اعمالی است که در این ماه بسیار توصیه شده و هر انسانی در حد توان خود باید انفاق و به فقرا و مستمندان کمک کند.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: طبق روایت اگر انسان دچار فقر شد می تواند از طریق صدقه دادن با خداوند تجارت کرده و رزق و روزی وسیع را به سوی خود جذب کند.

وی یادآور شد: لزوم فرهنگ سازی انفاق و احسان در جامعه امری ضروری است چرا که اختلاف و شکاف طبقاتی در جامعه بسیار اسفناک است و لازم است ثروتمندان سهمی از اموال خود را به فقرا اختصاص بدهند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: امام صادق علیه السلام می فرماید من جوان سخاوتمندی که غرق در گناه است اما به دیگران کمک می کند را از پیرمرد عابد نمازخوان بخیل بیشتر دوست دارم.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تاکید کرد: طبق روایت، صدقه دادن موجب آمرزش گناهان می شود و غضب خداوند را خاموش می‌کند و سپری در مقابل آتش جهنم است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های بسیار مهم ماه شعبان، وجود اعیاد و جشن و سرورهای اهل بیت(ع) است که لازم است در این ماه جشن‌ها به طور مفصل برگزار و مراسمات بزرگ برپا و سفره‌های اطعام پهن شود.

فرحزاد یادآور شد: امام سجاد علیه السلام می فرماید خداوند رحمت کند عمویم عباس را که در کربلا جانبازی نمود و برای عموی ما عباس نزد خداوند مقامی است که تمام شهدا به عظمت این مقام غبطه می خورند.

وی درپایان گفت: حضرت عباس علیه السلام در حقیقیت پناهگاه اولیاء الهی است و بسیاری از بزرگان هر زمانی به مشکلاتی در زندگی خود برخورد می کردند با توسل به حضرت عباس علیه السلام مشکلات خود را مرتفع می کردند.