به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در مراسم افتتاح بلوار شهید اسماعیل صادقی و بوستان ارکیده و بهره برداری از ۱۲ پروژه شهرداری قم، با اشاره به میلاد امام حسین علیه السلام گفت: پیامبر(ص) فرمودند برای حسین علیه السلام در قلوب مؤمنین محبتی نفوذ کرده که ثابت و محکم است و ما این روز را تبریک می گوییم.

وی سنت خوب نام گذاری طرح ها به نام شهدا را قابل تقدیر دانست و گفت: این یکی از جلوه ها و معانی آیه کریمه قرآن است که می فرماید شهدا زنده هستند؛ ولی برخی زنده بودن شهدا را درک نمی کنند و شما با این کار به آنها یادآوری می کنید که همه این نعمت ها به برکت خون شهدا حاصل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه شهدای بزرگی مانند سردار اسماعیل صادقی نه تنها برای استان و کشور بلکه برای همه مردم وجودی نافع و با برکت هستند، گفت: این نام گذاری ها برای تبرّک و تیمّن نیست بلکه این امکانات واقعا از برکات مجاهدت‌های این عزیزان است و اگر مجاهدت ها و از خود گذشتگی‌های آنها نبود معلوم نبود کشور به چه روزی می افتاد.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری، گفت: باید کارهای ما ماندگار باشد و کاشت درخت که یک امر واقعی است و به صلاح شهر و محیط زیست است به گونه ای باشد که ماندگار و پر برکت باشد و میوه اش به همه برسد.

سعیدی حماسه عاشورا را به درخت پرثمری که میوه آن در طول تاریخ به همه مردم رسیده است تشبیه کرد و گفت: حتی کفار بت پرستی مثل انقلابیون هند بیان کردند که نهضت آزادی هند درسی بود که از اباعبدالله(ع) گرفتیم بنابراین درخت پر برکت حسینی حتی برای کفار هم ثمر بخش است.