به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: وجود مقدس نبی گرامی اسلام به اباذر فرمودند که خداوند نعماتی را متوجه انسان نموده و این نعمات قابل زوال است و انسان عاقل باید استفاده کامل از نعمات را ببرد تا در صورت زوال غبطه و افسوس نخورد.

وی افزود: یکی از نعمات بسیار بزرگ و ممتاز الهی نعمت سلامتی است و تا انسان به امراض مختلف مبتلا نشود قدر این نعمت را نمی داند و تا زمانیکه انسان سلامتی دارد باید به عبادت و معنویات توجه جدی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: بی نیازی و غنا از دیگر نعمات بسیار مهم خداوند است و تا زمانیکه انسان به دیگران از هر نظری محتاج نباشد باید قدردان باشد.

مومنی تاکید کرد: فراق بال و عافیت در مسائل زندگی نیز از نعمات بسیار ارزشمند خداوند است چرا که بعضی از انسان ها آنقدر گرفتاری دارند که حتی نمی توانند به درستی عبودیت حقیقی داشته باشند و انسان باید شاکردرگاه الهی نسبت به عافیت در زندگی باشد.

وی خاطر نشان کرد: قبل از اینکه آثار مرگ در زندگی انسان ظاهر شود باید قدر این زندگی دنیوی را بدانیم و عمر را مغتنم بشماریم چرا که دنیا مزرعه آخرت است و باید از این حیات دنیوی بهره کافی را داشته باشیم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: طبق فرموده نبی گرامی اسلام تمامی نعمات در حال زوال است و انسان عاقل باید با تمام توان قدر نعمات الهی را بداند و قبل از زوال نعمات، بهره کافی داشته باشد.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: نعمت جوانی از دیگر نعمات بسیار بزرگ خداوند است و دانستن قدر جوانی قبل پیر شدن بسیار مهم است چرا که جوانی در حال زوال است و جوانان باید نه تنها به قدرت جوانی خود ننازند بلکه باید قدر این نعمت بزرگ الهی را دانسته و احترام کهنسالان را حفظ کنند و پیر شدن دیگران را به سخره نگیرند.

مومنی در ادامه گفت: بار معنوی انسان باید در دوران جوانی بسته و توشه راه تهیه شود چرا که در دوران پیری دیگر قدرتی بر عبادت کامل نیست و زمانیکه انسان از سن چهل سالگی بگذرد دیگر قدرت جسمی جوانی و میانسالی را ندارد.

وی تاکید کرد: به هدر دادن دوره جوانی پشیمانی را به دنبال دارد اما طبق روایت، می توان به سبب ایمان حقیقی و تقوای الهی، رمز بقای نشاط جوانی را در دوران پیری حفظ کرد.