به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار، شهردار و جمعی از مدیران استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: نگاه ما در کارها باید نگاه مهدوی باشد به این صورت که خود را جزو منتظرین واقعی، عمل گرا با نیت خالص برای حضرت بدانیم.

وی با بیان اینکه اگر نگاه ما مهدوی باشد کارهای ما عبادت محسوب می شود، افزود: عبادت تنها به نماز و روزه نیست بلکه این خدماتی که برای مردم انجام می شود ثوابش از عبادت خیلی بیشتر است و قابل مقایسه نیست.

امام جمعه قم با بیان اینکه ما فقط با برگزاری جلسات و نشستن‌ها نتیجه‌ای نخواهیم گرفت، گفت: اگر می خواهیم جلسات با برکت باشد باید متصل به قیام و حرکت باشد و از طرف دیگر هم باید ساز و کار هر قیام و حرکتی به درستی تعیین شود.

وی با اشاره به برخی از کارهایی که بدون مطالعه و با عجله در قم انجام شده است، گفت: وقتی تصمیمات گرفته شود و عزم و اراده جدی وجود داشته باشد دیگر فرصت سوزی نباید کرد و در کمترین فرصت قیام و حرکت باید شکل بگیرد و حرکت ها به تأخیر نیفتد.

سعیدی با تأکید بر اینکه برای انجام فعالیت‎‌‌ها نباید دلخوش به چیزهایی که در آینده اتفاق خواهد افتاد باشیم، افزود: باید قیام و حرکت را شروع کنیم و اگر آن اتفاقات خوب افتاد ضمیمه حرکت ما می شود و کارها بهتر و سریع تر پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه موانع را باید شناسایی کنیم و آنها را از سر راه برداریم، افزود: ما امتی هستیم که اگر بخواهیم و عزم و اراده کنیم ۲۰ روزه تمام سواحل را آزاد می کنیم و این عزم و اراده نباید در کارهایی مثل نوسازی بافت فرسوده به چالش بیفتد و این که برخی افراد با اهداف خاصی که دارند حرکت ها را به سمتی می برند که به چالش بیفتد کار حرامی انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه اطراف حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به عنوان نگین شهر مقدس قم نباید به این صورت باشد، گفت: اهل بیت(ع) این عذر را نمی پذیرند که ما در منصب‌ها و مأموریت‌ها باشیم و کار نکنیم؛ مسئولان باید تقوا داشته باشند و از خدا بترسند و اگر این را رعایت کنند خدا به آنها نشاط می دهد و عنایت خود را شامل حالشان می کند.

وی گفت: تلاش‌های دولت سیزدهم امیدآفرین است و امیدواریم این امید روز به روز در میان مردم افزایش پیدا کند.