به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد اظهار کرد: در تاریخ بشر کمتر دوره ای اتفاق افتاده که آحاد جامعه به این اندازه احساس نیاز به منجی داشته باشند.

وی با بیان اینکه امروز نخبگان آگاهانه از این نیاز دم می زنند و عامه مردم در درون خود به یک دست قدرت ما فوق بشری احساس نیاز می‌کنند، افزود: انسان ها امروز بعد از مکتب‌ها و جریان‌های فکری گوناگون که تجربه کرده اند و با این همه پیشرفت‌ها که وضع زندگی را تغییر داده است احساس آرامش و خوشبختی نمی‌کنند و دچار بی‌عدالتی، تبعیض، ظلم، فساد، فحشا و فقر هستند و و باز شدن این گره‌ها نیازمند قدرتی الهی و معنوی است.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه بشر امروز دچار سوء استفاده از علم شده است، افزود: این همه اختراعات نتوانسته به بشر احساس خوش بختی ببخشد زیرا عدالت به وسیله علم و پیشرفت‌های علمی قابل تحقق نیست.

امروز علم پیشرفته در خدمت بی‌عدالتی و ظلم است

وی تصریح کرد: امروز بی‌عدالتی در دنیا از علم تغذیه می‌شود و علم پیشرفته در خدمت بی‌عدالتی، جنگ افروزی، غصب و تصرف سرزمین‌ها و اموال مردم است؛ بنابراین علم گره ها را باز نمی‌کند و تنها امام معصوم است که می تواند این گره ها را باز کند و نیازهای اساسی بشر را برآورده کند.

سعیدی مأموریت بزرگ امام زمان(عج) را بر اساس آیات و روایات متعدد ایجاد قسط و عدل عنوان کرد و گفت: امام صادق علیه السلام در روایتی از پدران گرامی خود نقل کردند که پیامبر(ص) با معرفی ویژگی های ظاهری و اخلاقی حضرت مهدی(عج) فرمودند وقتی مردم در گمراهی فرو رفته اند ایشان اقامه قسط و عدل خواهند کرد؛ بنابراین ایجاد قسط و عدل به قدرت الهی از آستین امام عصر بیرون می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه این ضرورت درهمه ادیان الهی وعده داده شده و خداوند در قرآن می فرماید زمین را صالحان و مستضعفان به ارث می برند، گفت: در تفسیر آیه ۱۰۵ سوره مبارکه انبیاء آمده است که منظور از صالحان اصحاب امام زمان(عج) هستند و پیامبر(ص) درباره حتمیت قیام آن بزرگوار فرمودند حتی اگر یک روز از دنیا باقی مانده باشد آن روز را خدا به قدری طولانی می‌کند تا وقتی که شخصی از اهل بیت(ع) بیاید و زمین را پر از عدل و داد کند.

امام جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به ارتحال آیت الله علوی گرگانی و تسلیت این مصیبت، اظهار کرد: این مرجع دارای تألیفات متعدد فقهی، اصولی، حدیثی و رجالی هستند و در سخنرانی های عمومی، دیدار با اقشار مختلف و مسئولان همواره از مواضع حکیمانه رهبر معظم انقلاب حمایت می کردند و دیگران را به تبعیت از این مواضع توصیه می‌کردند.

وی با اشاره به شهادت ده‌ها تن از شیعیان عربستان توسط حکومت جبار و جنایکار آل سعود، گفت: این سند دیگری برای اثبات ظلم این حکومت دست نشانده آمریکا و انگلیس است که برگی دیگر بر جنایت های خود در یمن، عراق، شام و دیگر نقاط منطقه افزود.

کشورها دست از سکوت خود در برابر جنایات آل سعود بردارند

سعیدی ادامه داد: توصیه ما به کشورهای منطقه و جهان این است که دست از سکوت مرگ بار خود بردارند و این جنایت را محکوم کنند زیرا این سکوت موجب ریخته شدن خون مظلومان بیشتری خواهد بود و مسلمانان دیگر نمی توانند شاهد این رفتارهای جنایت کارانه از سوی این حکومت جنایتکار به نام اسلام باشند.

وی در ادامه به نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: این روز به نام سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده و امام خمینی(ره) نخستین کسی بودند که لقب سربازان گمنام امام زمان(عج) را برای کارکنان خدوم و مخلص وزارت اطلاعات به کار بردند و نشان دهنده نقش کلیدی و راهبردی آنها در صیانت از آرمان های ملی و اسلامی در برابر دشمنان است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه امروز فرصت مغتنمی است که از تلاش‌های این فرزندان سخت‌کوش و دلسوز انقلاب یاد کنیم، گفت: کارکنان وزارت اطلاعات از مصادیق واقعی منتظران حضرت ولی عصر (عج) هستند و این عزیزان از بسترسازان حکومت جهانی آن حضرت هستند.

وی با تأکید بر اینکه بشر برای حل مشکلات خود و ایجاد عدل و قسط در جهان به حضور امامی معصوم نیازمند است، گفت: برای تحقق این نیاز از ما خواسته شده برای فرارسیدن این روز منتظر بمانیم و در بینش اسلامی برای این انتظار ارزش زیادی قائل شده اند به گونه ای که در روایتی از پیامبر(ص) نقل شده است که برترین اعمال امت من انتظار فرج است.

انتظار به معنی دست روی دست گذاشتن نیست

سعیدی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند منتظر فرج باشید و از رحمت خدا ناامید نشوید، گفت: در انتظار فرج، امید، تحرک، اقدام و نشاط موج می زند و اگرچه در همه مشکلات انتظار فرج و گشایش توصیه شده است ولی مصداق اتم و اکمل انتظار فرج، انتظار ظهور امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه نباید از حوادث، پیشامدها و طولانی شدن ظهور احساس یأس کنیم، افزود: با این اوصاف امت پیامبر(ص) در هیچ حادثه ای از دنیا دچار یأس نمی شوند و انسان باید بداند که انتظار فرج به معنای نشستن و دست روی دست گذاشتن و چشم به در دوختن نیست بلکه مسئولان و مدیران باید با جدیت کار کنند، اصناف و کسبه باید تلاش کنند و به مردم اجحاف نکنند، تولید کنندگان باید کار کنند و اجناس مرغوب تولید کنند، سیاستمداران به دشمن چشم نبندند و مردم هم گوش به فرمان رهبری و پاسدار خون شهدا باشند و در عین حال منتظر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر بسترساز حکومت جهانی مهدی است، گفت: انتظار فرج یعنی آماده سازی خود و جامعه برای ظهور بنابراین ما نماز گزاران باید با دل‌های متحد، پاک و یکپارچه به وفای به عهد خود با امام زمان(عج) بکوشیم و دعا کنیم که خدا فرج را نزدیک کند.