به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی طی سخنانی در محفل معارفی امشب حرم بانوی کرامت گفت: شروع سال جدید برای اولیاء الهی از ماه شعبان آغاز می شود و اهل سلوک دقت زیادی در عملکرد خود نسبت به سال قبل خود دارند همانند اهل بازار که محاسبه دقیقی نسبت به کسب و کار خود انجام می‌دهند و نقاط قوت و ضعف خود را رصد می کنند که در سال جدید جلوی ضرر را بگیرند.

وی اظهار داشت: لازم است انسان هایی که اهل سیر و سلوک معنوی هستند در انتها و ابتدای سال نسبت به عملکرد خود محاسبه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در ابتدای سال شمسی باید نسبت به تغییر احوالات خود دقیق باشیم و «احسن الحال» را در باطن خود رقم بزنیم.

مومنی تاکید کرد: توجه به عبودیت و بندگی خدا را از ابتدای سال جدید تقویت کنیم نه اینکه شروع سال خدای ناکرده با معصیت همراه نباشد.

وی یادآور شد: یکی از مصادیق «احسن الحال» امیدواری به درگاه الهی و عدم انقطاع از رحمانیت الهی است چرا که قطع امید از رحمت الهی پوچی و هلاکت را به دنبال دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: ارتباط قلبی با خداوند و توجه به امور معنوی می تواند مسیر هدایت انسان را هموار سازد.

مومنی در ادامه گفت: شیطان همواره به دنبال به دام انداختن بندگان حقیقی خداوند است و انسان‌هایی که کنترل نفس نداشته باشند در دام شیطان گرفتار خواهند شد مگر اینکه خداوند حافظ انسان باشد و باید در ابتدای سال جدید از خداوند بخواهیم قدرت مقابله با شیطان را عطا نماید.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تاکید کرد: از خداوند باید بخواهیم در سال جدید به دنبال اعمالی باشیم که به واسطه آن اعمال، تقرب به درگاه الهی کسب نماییم و نسبت به وظایف بندگی از قبیل نماز و روزه اهتمام بیشتری داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: اینکه بتوانیم در ابتدای سال با تمام وجود رحمانیت و هدایت خداوند را در باطن خود نهادینه کنیم و از درگاه الهی مایوس نشویم و در گرفتاری ها به خداوند توکل و تکیه نماییم و قدرت خداوند را مافوق تمام قدرت ها بدانیم راه درست را می توانیم در طول سال طی نماییم.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: «احسن الحال» در گرو ایجاد ارتباط بین انسان و امام زمان علیه السلام است و هر شخصی این مقام را کسب نماید به  معنای واقعی کلمه توانسته است به «احسن الحال» حقیقی برسد.

مومنی اظهار داشت: افرادی همچون «علی بن مهزیار اهوازی» از مصادیق بارز کسانی هستند که توانستند با ایجاد ارتباط قلبی با امام زمان علیه السلام باطن خود را به «احسن الحال» تبدیل کنند و سعادت دنیا و آخرت را کسب نمایند.