به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، هادی محمودنژاد در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به تاکید آیت‌الله سعیدی به ارائه خدمات مطلوب به زائران و عنایت تولیت معظم آستان مقدس، ضلع جنوبی صحن پیامبر اعظم(ص) توسط سازمان مجری پروژه و وزارت راه و شهرسازی در آستانه تحویل سال ۱۴۰۱ در اختیار آستان مقدس قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه احداث صحن پیامبر اعظم(ص) و شبستان زیرین این صحن با عنوان شبستان فاطمی از اواخر دهه ۸۰ آغاز شده است، گفت: فاز دوم این طرح که صحن پیامبر اعظم(ص) است همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ به صورت کامل در اختیار زائران قرار می‌گیرد و فاز پایانی با نام شبستان فاطمی نیز تا پایان سال جدید به بهره‌برداری می رسد.

معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: سفر رئیس جمهور به قم در تکمیل این پروژه تاثیرگذار بوده و با تخصیص منابعی که با دستور ایشان انجام شده است، به امید خدا سرعت پروژه افزایش خواهد داشت.

وی گفت: ضلع شمالی صحن پیامبر اعظم (ص) و کتابخانه آستان مقدس در این صحن به عنوان فاز نخست چند سالی است که در اختیار زائران قرار دارد و در مجموع ظرفیت پذیرش این صحن و شبستان فاطمی حدود ۲۰ هزار زائر است.

محمودنژاد با اشاره به اینکه مساحت صحن پیامبر اعظم(ص) با احتساب ملحقات حدود ۱۷ هزار و ۸۵۰ متر مربع است، عنوان کرد: مساحت زیر زمین ۱۷ هزار و ۲۳۰ متر مربع و مساحت مفید شبستان فاطمی هشت هزار متر مربع است و مساحت کتابخانه فاطمی نیز ۱۱ هزار و ۱۶۰ متر مربع است.