به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، مسئول واحد خدمات سالمندان حرم بانوی کرامت طی گفت‌و گویی با اشاره به خدمات ارائه شده به زائرین در ایام نوروز ۱۴۰۱ اظهار داشت: با توجه به حضور چشمگیر زائرین از اقصی نقاط ایران و دیگر کشورها در نورز ۱۴۰۱ در راستای رفاه زائرین، خدمات مختلفی از سوی این اداره به سالمندان و زائرینی که به صندلی چرخدار احتیاج دارند ارائه می شود.

ابراهیم صابری افزود: ۵ شعبه مختلف در کنار درب ۱۷، کنار درب ۲۴، جنب هتل بین المللی قم، میدان آستانه جنب دفتر ساختمان کریمه و در پارکینگ شرقی  به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به زائرین بانوی کرامت می باشند.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ نیروی ثابت و تعداد زیادی هم نیروی ویلچر گردان چرخشی در شیفت های مختلف در شعب پنج گانه به زائران خدمات ارائه می دهند که هر شعبه بین ۳۰ الی ۵۰ ویلچر موجودی دارد و مجموعا حدود ۲۰۰ ویلچر در تمامی شعبات وجود دارد.

صابری تاکید کرد: با توجه به حضور چشمگیر زائران قبل از آغاز نوروز ۱۴۰۱، این طرح از ۲۶ اسفند ماه ۱۴۰۰ آغاز شده و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ به صورت شبانه روزی ادامه خواهد داشت.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم بانوی کرامت یادآور شد: در صورتی که زائران درخواست ویلچر به صورت امانی داشته باشند این اداره به صورت امانت به مدت ۴ ساعت صندلی چرخدار به زائران تحویل می دهد.

وی در ادامه گفت: ۵۰ عدد صندلی چرخدار اختصاصی که به صندلی‌های چرخدار پلاک طلایی معروف هستند توسط این اداره تعبیه شده که از یک تا ۱۰ روز برای جا به جایی سالمندان و مسافران به افرادی که نیاز دارند امانت داده می‌شود.

صابری در پایان یادآور شد: تعمیرات صندلی‌های چرخدار مربوط به واحد خدمات سالمندان و همچنین تعمیرات صندلی های شخصی زائران و مراجعین از دیگر خدماتی است که توسط این اداره انجام می شود.