به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی دوشنبه شب حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه باید نسبت به خدا گمان خوب داشته باشیم، اظهار کرد: یکی از حربه های شیطان در مشکلات و گرفتاری ها این است که انسان را از لطف خدا ناامید کند و از حسن ظن نسبت به خدا برگرداند.

وی با بیان اینکه حتی اگر خدا انسان را مبتلا به بلا و گرفتاری کند امکان ندارد نعمتی در آن بلا وجود نداشته باشد، گفت: اصل و اساس هر کاری بر اساس تدبیر و حکمت الهی است و امام حسن علیه السلام فرمودند امکان ندارد بلایی بر عبد مؤمنی نازل شود مگر اینکه خداوند به او الهام می‌کند که دعا کند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر اینکه ابتلاعات باید ایمان انسان را به خدا بیشتر کند، افزود: مشکلات را فقط خدا می تواند از انسان رفع کند بنابراین بلا توکل انسان را هم بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آیات متعددی راجع به دعا وجود دارد، گفت: خداوند در آیه ۱۸۶ سوره بقره می‌فرماید بنده من اگر من را بخواند من او را اجابت می کنم و همچنین می‌فرماید اگر من نخواهم بنده ام را اجابت کنم اجازه دعا کردن به او نمی دهم و یاد خود را از ذهن بنده ام می برم.

مؤمنی با بیان اینکه بعد از هر نماز واجب یک دعای مستجاب داریم، گفت: دعای پدر و مادر در حق اولاد رد نمی‌شود و حتی اگر از دنیا رفته‌اند هم دعای آنها اثر دارد و مشکلات انسان را رفع می‌کند.

وی با بیان اینکه در هنگام دعا باید خود را مقصر بدانیم و خدا را منزه از هر گونه خطا و اشتباه بدانیم، گفت: باید اقرار کنیم که هر بلایی سرمان آمده به خاطر عملکرد خودمان است و اگر انسان به این سطح از حسن ظن به خدا برسد خداوند همانطور که حضرت یونس را از دل ماهی نجات داد او را از دل مشکلات نجات می‌دهد.

سخنرانی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها، گفت: امام باقر علیه السلام فرمودند هیچ چیزی نزد خدا محبوب‌تر از این نیست که آن چیزی که در دست خدا است را از او بخواهیم.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام فرمودند اگر دیدید از در و دیوار بر شما بلا نازل می‌شود زیاد دعا و تضرع در پیشگاه خدا داشته باشید چراکه دعا راهکار رفع مشکلات است.

مؤمنی با بیان اینکه بهترین عبارات برای دعا کردن در کلام معصومین(ع) بیان شده است، گفت: روز اول محرم که شروع سال جدید قمری است یک دعا دارد که ۶ خواسته را در آغاز سال جدید قمری از خدا بخواهیم و خوب است که آن دعا را در آغاز قرن جدید و سال جدید شمسی هم بخوانیم.

وی با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند به وسیله دعا امواج بلا را از خود دفع کنید، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند دعا قضای الهی و حُکم حتمی را برمی‌گرداند، حتی اگر کار انسان گره کور خورده باشد و امیرالمؤمنین(ع) فرمودند دعا کلید پیروزی و مخزن رستگاری است و بهترین دعا دعایی است که از سینه صاف و بدون کینه و دل پاک از گناه گفته شود.