به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، به همت واحد خدمات فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت ۱۱ کارشناس ثابت و سیار در این آستان مقدس پاسخگوی مسائل شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران هستند.

از دیگر خدمات بخش پاسخگویی به مسائل شرعی حرم مطهر، تصحیح قرائت نماز و بیان احکام مبتلابه مردم بین دو نماز از جمله احکام سفر، احکام صله رحم و احکام نظافت و پاکیزگی است که توسط کارشناسان این بخش صورت می‌گیرد.

 کارشناسان مراکز پاسخگویی به سؤالات شرعی و اعتقادی حرم در دفتر مرکزی در ورودی شبستان امام خمینی(ره) از سمت صحن صاحب الزمان(عج) به صورت ۲۴ ساعته و دفاتر باب السلام، ورودی درب ۸ حرم مطهر، رواق علامه مجلسی، مسجد بالاسر، حجره ۱۹ صحن امام رضا علیه السلام و صحن امام هادی علیه السلام از ساعت ۹ تا اذان ظهر و از ساعت ۱۷ تا ۲۲ پاسخگوی زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(س) هستند.

همچنین یک دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در ورودی صحن مسجد اعظم از سمت صحن جواد الائمه علیه السلام واقع شده است و احکام بین الصلاتین نیز در نمازهای جماعت مسجد اعظم بیان می شود.

گفتنی است به دلیل حضور بیشتر زائران در ایام نوروز در حرم مطهر بانوی کرامت و مراجعه و استقبال زیاد از میزهای پاسخگویی به مسائل شرعی علاوه بر افزایش ساعات پاسخگویی در دو شیفت صبح و عصر، تعداد این میزها نیز تا ۱۳ فروردین ماه از ۸ به ۱۱ میز افزایش داشته است.