به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم و جمعی از معاونان وی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تبریک حلول ماه رمضان، اظهار کرد: در ضیافت، مهمان هر چه بخواهد و برای صاحبخانه مقدر باشد برایش فراهم می‌کند.

وی افزود: وقتی میزبان خداوند غنی و بی‌نیاز و مهمان افرادی مثل ما فقیر و گنهکار باشند جز بخشش، و عطا در این ماه چیز دیگری نمی شود انتظار داشت بنابراین هرچه خود را فقیرتر بدانیم دعاهای ما هم ریشه‌دارتر، اصیل تر، واقعی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

تولیت حرم بانوی کرامت با بیان اینکه شهرداری از ارگان های پر عائله است و هر کسی عائله اش بیشتر است احتیاج ها و نیازهایش هم بیشتر است، گفت: انسان باید کار را برای خدا انجام دهد زیرا خدا فقط یکی است و سریع راضی می‌شود و انسانی که دلش را به رضایت خدا خوش کند در سایه رضایت خدا رضایت مردم هم جلب می‌شود.

وی افزود: فردی که دنبال جلب رضای خدا باشد خدا مردم را از او راضی می کند ولی اگر دنبال رضایت مردم باشد در نهایت مردم هم از او راضی نخواهند شد.

سعیدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به دنبال رضای خدا بودند و خدا هم دل‌های مردم را به سمت ایشان متمایل کرد، افزود: امام با مردم شفاف صحبت می کردند و مشکلات را با مردم در میان می گذاشتند زیرا اگر شفافیت نباشد انسان در مظن شبهات و اتهامات قرار می‌گیرد و اگر با مردم شفاف باشیم مردم همراه می‌شوند.

وی با اشاره به پروژه منوریل قم که بدون مشورت اجرا شد و الان برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است، گفت: مسئولان باید با مردم شفاف صحبت کنند و مشکلات را با مردم در میان بگذارند تا مردم علت رفتار مسئولان را بدانند و در این صورت نسبت به مسئولان اتهام نمی‌زنند و همراهی می‌کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها را باید به عنوان مرکز شهر قم در برنامه‌های خود ببینیم، گفت: اگر کاری برای مرکز شهر انجام شود هم باعث رضایتمندی حضرت معصومه سلام الله علیها می شود و هم رضایت مردم را به دنبال دارد بنابراین ساخت و سازهای اطراف حرم باید متناسب با حرم باشد.

وی با بیان اینکه طرح های توسعه اطراف حرم نباید به گونه ای باشد که جلوی دید گنبد گرفته شود، افزود: گنبد وسیله ای برای ذکر خدا است و نباید جلوی نمای آن گرفته شود.

سعیدی تصریح کرد: ما اول باید برای رضای خدا کار کنیم و بعد ببینیم که صلاح شهر و مردم در چیست و آن را انجام دهیم و اگر کاری اشتباه است آن را ادامه ندهیم و با مردم در میان بگذاریم.