به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار عباس ذاکریان فرماندار قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه یکی از وظایف مسئولان تبیین مسئولیت هایشان برای مردم است، اظهار کرد: گاهی عدم تبیین مسئولیت ها و وظایف باعث می شود که در مردم ایجاد توقع شود و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در برخی مسائل اجتماعی افرادی هستند که هر چیزی را به هر کسی نسبت می دهند گفت: یکی از مواردی که در جهاد تبیین باید به آن توجه شود تبیین مسئولیت مسئولان برای مردم است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در بحث عفاف و حجاب که از مسائل مهم شهر قم است باید برای شهروندان تبیین شود که قم با جاهای دیگر متفاوت است، افزود: برخی افراد از موقعیت و ویژگی قم بی خبر هستند، برخی افراد هم خبر دارند ولی بی تفاوت هستند و جذب جو غالب می شوند ولی یک سری افراد مغرض هستند و از روی غرض به تمثال امام و آیت الله بروجردی جسارت می کنند؛ بنابراین باید این ها را تفکیک کرد و برای هر دسته از افراد اقدامات لازم را انجام داد.

وی با تأکید بر اینکه باید کار فرهنگی بیشتری صورت بگیرد و همه ارگان ها با قرارگاه ۱۹ دی هماهنگ شوند، افزود: باید به گونه ای مدیریت شود که در هنگام اجرای اهداف کلی نظام، جریانات خودشان را نبینند بلکه نظام و اهداف بلند اسلام را ببینند.

سعیدی با اشاره به تفاوت سیاست بازی و سیاست مداری گفت: سیاست مداری را کسی محکوم نمی کند و انبیاء و ائمه ما سیاست مدار بودند ولی سیاست بازی محکوم است بنابراین باید سیاست مدارانه کار کرد ولی سیاست بازی نکرد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید همه ابعاد جامعه را ببینند و با هیچ جریانی بجز جریاناتی که معاند هستند قهر نکنند، گفت: باید به گونه ای رفتار کرد که همه راضی باشند و همه در کنار یکدیگر به اهداف نظام اسلامی کمک کنند و هنر این است که معاندین را به موافقین تبدیل کنیم در حالی که هنر برخی این است که موافقین را به معاندین تبدیل می کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت ادامه داد: در قم کارهای زیادی انجام شده ولی محوریت داشتن حرم حضرت معصومه سلام الله علیها باید بیشتر مورد توجه باشد و کارهای فرهنگی با محوریت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دنبال شود.

وی با بیان اینکه برخی با زدن برچسب تاریخی به بافت فرسوده کاری می کنند که هیچ تغییری نشود در آن انجام داد و این امر باعث مشکلات و نارضایتی مردم و زائران می شود، گفت: همانطور که برخی با اصرار پروژه‌های بیهوده خود را پیش می برند ما هم باید در کار خیر خود اصرار کنیم و کاری کنیم که مشکلات مردم کمتر شود.