به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در همایش شکوه حیا که شب گذشته در اجتماع فعالان قرارگاه ۱۹ دی در سپاه علی بن ابی طالب علیه‌السلام قم برگزار شد، اظهار کرد: ماه رمضان ماه معنوی و مهمی است و هم خودش دارای موقعیت های ممتازی مانند شب قدر است و تمام تدبیرها و کارهایی که در این ماه انجام می شود دارای ارزش مضاعف است و هم اگر کار بدی در این ماه انجام شود عقابش بیش از ایام عادی است.

وی با بیان اینکه اهل خانه و فرزندان انسان نسبت به تذکرات اولویت دارند و باید امر به معروف را از اهل خانه خود شروع کرد، گفت: امام صادق علیه السلام در توصیه‌هایی که به فرزندان خود می کردند می فرمودند در ماه رمضان بسیار تلاش و سعی کنید؛ در این ماه رزق انسان تقسیم و اجل و مدت عمر انسان نوشته می شود.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به شهادت دو روحانی در ماه مبارک رمضان با دهان روزه و در حرم مطهر رضوی گفت: خداوند اینگونه سعادت و شقاوت را در مقابل هم قرار می دهد و فردی که در اوج شقاوت این عمل را انجام می دهد گناه اصلی عمل او به گردن افرادی است که از نظر فکری او را به این کار تشویق و ترغیب کرده اند.

وی با بیان اینکه شب قدر آغازی است برای کارهایی که در طول سال می خواهید انجام دهید، افزود: در این شب هر اقدامی که انجام می دهیم خداوند به آن برکت می دهد و به همین خاطر توصیه شده است که قرآن بخوانید، تفسیر قرآن کار کنید و مطالعه کنید زیرا اگرچه مقدار کاری که انجام می‌هید کم است ولی خداوند به آن برکت می دهد و توفیق پیدا می کنید که آن را ادامه دهید.

سعیدی با بیان اینکه در ماه رمضان برای رضای خدا کار کنید و این کارها را در رسانه منعکس و ترویج کنید، گفت: کار برای رضای خدا هزینه هم دارد و باید هزینه های آن را پرداخت کنیم و از هجوم دشمن و بدگویی افراد نترسیم.