به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان چشم جهانیان به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها دوخته می شود، آستانی که میزبان یکی از بزرگ‌ترین محافل ترتیل خوانی عمومی قرآن کریم در جهان اسلام است.

تلاوت قرآن کریم با صوت زیبا تنها عامل شهرت این محفل قرآنی نیست، محفل قرآنی که در ماه مبارک رمضان چشم هزاران مؤمن را به سوی خود جلب می‌کند و زیبایی، معنویت و عِطر بهشتی آستان ملک پاسبان بانوی کرامت موجب می‌شود که هزاران بیننده نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان مشتاق حضور در این بزرگترین محفل قرآنی جهان اسلام باشند، محفلی که آغازگر سنت حسنه ترتیل خوانی قرآن کریم نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورهای اسلامی بود.

با شیوع کرونا؛ اگر چه این محفل قرآنی در نبود مردم به مدت دوسال برگزار می‌شد اما در سال جاری به کرامت بانوی کریمه این محافل جانی دوباره گرفت و حضور مردم از ملیت های مختلف در آستان مقدس بانوی کرامت طعم و معنویت خاصی به این محفل بخشید.

در شهر قم و در کنار آستان فاطمی بانوان ریحانه های بهشتی و عناصر تمدن ساز هستند، عناصری که بنابر فرموده امام خمینی(ره)، معمار کبیر انقلاب اسلامی مردان از دامن آن‌ها معراجی می‌شوند؛ بنابراین در این آستان به بانوان به عنوان عناصر تمدن ساز برای عبور از پیچ تمدنی تا رسیدن به دلپذیر صبح ظهور نگاه ویژه ای می‌شود و برای دختران به عنوان مادران آینده و برای مادران به عنوان مرواریدهای گران بها برنامه‌های فرهنگی ویژه ای برگزار می‌شود تا دختران کودک و نوجوان به عنوان مادران آینده در دامان آستان خواهر الشمس الشموس شایسته تربیت شوند و بانوان که امروز سکاندار رسالت مادری هستند در پناه این تربیت فاطمی، نسلی فاطمی سرشت تربیت کنند.

مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام به عنوان متولی نشر و گسترش حدیث و فرهنگ قرآنی و فاطمی همه ساله با حضور قاریان برتر بانو، محفل قرآنی « مائده نور» را برای بانوان جوان و بزرگسال برگزار می‌کند تا بانوان زائر و مجاور آستان مقدس بانوی کرامت در ماه بهار قرآن بر سر سفره فاطمی بانوی کریمه مهمان باشند و از دست دختر فاطمه زهرا سیده نساءالعالمین رزق معنوی خود را دریافت کنند و چه دلپذیر مائده ای است این« مائده نور» که در روزهای ماه مبارک رمضان بانوان جوان و بزرگسال را بر سفره بهشتی قرآن مهمان می کند.

مشارکت ۶۰ بانوی برتر قرآنی در برگزاری محفل« مائده نور»

خانم مؤذن، مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان سال جاری پس از دوسال تعطیلی کرونایی، محفل قرآنی «مائده نور» برای عموم بانوان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: در ماه مبارک رمضان سال جاری محفل «مائده نور» در روزهای شنبه تا چهارشنبه ویژه بانوان جوان و بزرگسال دنبال خواهد شد و در روزهای پنج‌شنبه و جمعه این محفل ویژه دختران نوجوان خواهد بود تا دانش آموزان در روزهای تعطیل بتوانند از برکات معنوی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان بهره مند شوند.

وی افزود: در برگزاری محفل قرآنی بانوان جوان و بزرگسال ۴۰ قاری برتر خواهر قرآن کریم در روزهای مختلف هفته برای بانوان جزء خوانی قرآن کریم را انجام خواهند داد.

مسئول واحد خواهران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام تصریح کرد: در روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز ۲۱ قاری نوجوان دختر، ترتیل خوانی محفل قرآنی نوجوانان دختر را بر عهده دارند.

مؤذن از توصیف ویژگی‌های جامعه مهدوی از سوی خانم زنجانی از استادان برتر تفسیر حوزه علمیه قم در این محفل قرآنی خبرداد، یادآور شد: براساس سخنرانی‌های خانم زنجانی در مدت زمان برگزاری محفل قرآنی، پرسش هایی از سوی کارشناسان مرکز قرآن و حدیث طرح خواهد شد و به بانوان شرکت کننده در محفل که پاسخ درست پرسش ها را به کارشناسان تحویل دهند، فیش غذای تبرکی و جوایز ارزنده ای از سوی مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است، این محفل قرآنی همه روزه از ساعت ۱۱ ویژه بانوان در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت برپا می شود.

عکاس: صحفی