به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها معصومه زنجانی در آیین ترتیل خوانی بانوان که درشبستان نجمه خاتون برگزار شد، با بیان اینکه اصول اعتقادی توحید و معاد در جامعه مهدوی رابطه تنگاتنگی با فرهنگ انتظار دارد، گفت: توجه به قرآن کریم و جامعه مهدوی و فرهنگ انتظار با نزدیک شدن به شب های قدر ازبحث های اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ارتباط تنگاتنگ اصول اعتقادی توحید و معاد در جامعه مهدوی به گونه ای است که در جای‌جای قرآن موید ظهور است.

این استاد حوزه تصریح کرد: ظهور محیی و زنده کننده احکام و دستورات قرآن است. درزمان ظهور حضرت مهدی (عج)برای گسترش فرهنگ قرآن و تحقق جامعه قرآنی فعالیت های متعددی را انجام می دهند.

زنجانی ابرازداشت: ازجمله این فعالیت ها تشکیل کلاس های آموزشی قرآن کریم می باشد.

وی با اشاره به سخن امام محمد باقر: «اذا قام القائم من آل محمد (ص) ضرب فساطیط لمن یعلم الناس القرآن علی ما انزل الله عزّ و جلّ» خاطرنشان کرد: بر اساس این سخن، آن گاه که مهدی آل محمد ظهور می کند، خیمه هایی جهت آموزش و فراگیری قرآن برای مردم برپامی دارد.

زنجانی گفت: باتوجه به قید (علی ما انزل الله) معلوم می شود آنچه به عنوان آموزش قرآن به مردم ارایه می گردد، تفسیر به قرآن است که امام بدون واسطه باطن های قرآنی را برای مردم مشخص می سازد و راه عمل به قرآن را برای جامعه هموار می کند.

کارشناس قرآنی حرم مطهر ادامه داد: فرهنگ قرآن آموزی و عمل به قرآن آن چنان در جامعه مهدوی گسترش می یابد که دختران خردسال حافظ قرآن می شوند، زنان در خانه می نشینند و قرآن را باز می کنند و از متن قرآن حقایق دین را استخراج می کنند و می فهمند.آن قدر سطح قرآنی و فرهنگی و دینی بالا می رود که تمامی مردان و زنان، در سطوح مختلف، قدرت فهم دین واستنباط از این کتاب الهی را دارند.

زنجانی با این توضیح که جامعه مهدوی غرق در نور قرآن است و هیچ نقطه ای از ظلمت در این جامعه نیست، خاطر نشان کرد: توجه کامل مردم به قرآن کریم در جامعه مهدوی به گونه ای است که قرآن و احکام آن با ظهور منجی برنامه زندگی آنان خواهد شد.

کارشناس قرآنی حرم تلاش برای انجام دستورات قرآن را در عصر حاضر از وظایف اصلی هر مسلمان دانست وعنوان کرد: زندگی با محوریت عمل به قرآن نورانیت وآرامش می آورد.