به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی  در ادامه سلسله نشست‌های بیان نکات تفسیری در محفل ترتیل خوانی قرآن کریم همزمان با روز هیجدهم ماه مبارک رمضان اظهار داشت: یکی از عوامل قدرت و اقتدار امت اسلام بر طبق آموزه های دینی  و آیات قرآن کریم، دوری جستن از فحشاء و منکرات است به همین خاطر لازم است برای جلوگیری از زوال قدرت امت اسلام از اینگونه اقدامات فاصله بگیریم. 

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم، مومنان باید چشمان خودشان را از نامحرمان فرو ببندند و پاکدامنی را پیشه خود سازند که  این کار سلامت جامعه را در پی خواهد داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در آیه ۳۱ سوره نور نیز به بانوان مومنه این دستور صادر شده است چرا که سوره نور سوره حجاب و عفاف است و دستورات قاطعی که در خصوص مرتکبین به فحشاء و منکرات صادر شده است نشان دهنده اهمیت موضوع است.

وی افزود: خداوند با تمام رحمانیت و فضلی که دارد در خصوص مجازات مرتکبین فحشاء مجازات قاطعی را تبیین نموده است و علت این  سختگیری‌ها حفظ نظام خانواده در اسلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: اگر نظام خانواده متزلزل شود جامعه دچار اختلال خواهد شد و آرامش اجتماعی به هم می ریزد و یک نسل بی هویت و بی دین به وجود خواهد آمد و هویت جامعه به یک جامعه غربی تبدیل خواهد شد و افول و زوال اقتدار چنین جامعه ای حتمی و قطعی است.

حاج ابوالقاسم تاکید کرد: رواج فحشا در جامعه آثارو پیامدهای زیادی دارد که اولین مسئله حاکمیت شیطان در جامعه است چرا که جامعه ای که اهل رواج فحشاء و منکرات  باشد باید بداند مدیریت این جامعه بر دست شیاطین خواهد افتاد.

وی افزود: خداوند می فرماید از گام های شیاطین پیروی نکنید چرا که اگر پیروی کنید شیطان حکومت را به دست می گیرد و به سمت فحشاء سوق خواهد داد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دومین پیامد منفی پیروی از شیاطین و ارتکاب فحشاء و منکرات، فراوانی بلا و مصیبت هاست که این وعده خداوند در قرآن کریم است.

وی افزود: جوامع غربی به ظاهر در ناز و نعمت هستند اما سال هاست که به بلا گرفتار شده است و در کشورهای غربی مصیبت های زیادی از قبیل متلاشی شدن بنیان خانواده، تنهایی و افسردگی، وضع بد جوانان و محرومیت آنان از محیط گرم خانواده وجود دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: از دیگر پیامدهای منفی رواج فحشاء ، از بین رفتن اقتدار و سقوط یک جامعه است چرا که جامعه ای که به سمت فسق و فجور و فحشاء برود مستحق عقوبت الهی خواهد شد.

وی افزود: ترویج فسق و فجور در آندلس و تضعیف مسلمانان، سوق دادن جوانان به سمت نامحرمان و ترویج شرب خمر بین جوانان باعث زوال اقتدار امت اسلام در این منطقه شد که مایه عبرت برای دنیای اسلام است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: ترویج مبانی دینی و معارف قرآنی در بین جوانان می تواند مانع از گسترش فحشاء و منکرات باشد و مشت محکمی بر دهان کسانی است که به دنبال بی هویت کردن امت اسلام هستند.