به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سید محمد سعیدی در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم بانوی کرامت اظهار داشت: حضرت علی علیه السلام در شب نوزدهم به آرزوی دیرینه خود رسیدند بعد از فرود ضربت بر فرق مبارک خودشان به خدای کعبه قسم خوردند که رستگار شده اند و آرامش خود را نسبت به شهادت ابراز نموده اند.

وی افزود: برای حضرت علی علیه السلام شب بیست و یکم یک شب آرامش است که به لقاء الله شتافته اند اما برای امت اسلام یک مصیبت بزرگی است که چنین امام بزرگواری را از دست داده اند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تاکید کرد: بهترین کار در شب های قدر، پیوند با ولایت حضرت علی علیه السلام و درس آموزی از مکتب علوی است چرا که سرنوشت انسان‌ها در شب های قدرمشخص می شود و به امضای حضرت ولی عصر علیه السلام خواهد رسد.

آیت الله سعیدی خاطر نشان کرد: جوانان در شب قدر یک امتیاز بیشتری نسبت به دیگران دارند چرا که جوانان یک جایگاه خاصی در نزد خداوند دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: شب قدر، در حقیقت شب جبران گذشته و ترسیم آینده ، شب تقدیر و شب جدا سازی اولیاء الهی از اولیاء شیطانی ، شب آشتی با خداوند و شب خود سازی و تقرب به درگاه الهی است.

وی افزود: بندگانی که در حق خود به واسطه معاصی اسراف و ظلم کرده اند نباید ناامید بشوند چرا که خداوند رحیم است و گناهان و خطاها را می بخشد و در حقیقت ناامیدی در درگاه الهی یک نهی الهی بوده و هیچکس حق ندارد از رحمت واسعه الهی ناامید بشود.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: گستره رحمت الهی به خصوص در شب های ماه مبارک رمضان و شب های قدر بیشتر است و یاس از رحمت الهی از گناهان کبیره بوده چرا که ناامیدی از طرف خداوند نهی شده است و یاس از رحمت الهی از وسوسه های شیطان است.

امام جمعه قم تاکید کرد: شیطان وقتی دستور الهی  اطاعت نکرد و در مقابل حضرت آدم علیه السلام سجده به جا ن نیاورد، به عزت خداوند قسم خورد که بندگان را گمراه خواهد نمود مگر بندگانی مخلص باشند  که در حقیقت این  طرد از درگاه الهی به خاطر یاس از رحمت الهی بود و به همین خاطر شیطان از راه ناامیدی از رحمت و مغفرت الهی مردم را گمراه می کند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: انسانی که از درگاه الهی ناامید بشود دیگر خود را بنده خدا نمی داند و خود را رها دیده و به معاصی و جنایت های بیشتری دست خواهد زد.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: تا زمانیکه امکان تصمیم گیری و توبه است و امکان استفاده از فرصت ها وجود دارد نباید انسان از رحمت الهی ناامید شود و از این رحمت واسعه الهی بهره کافی را برد.

وی افزود: امید داشتن به رحمت الهی یک فرمایش و یک کلام منطقی و مطابق با عقل است، اما طبق آیات قرآن کریم شرط بهره مندی از رحمت واسعه الهی، عمل به دستورات الهی و تسلیم در برابر اوامر الهی است به گونه ای که انسان باید با توبه حقیقی این رحمت را جذب نماید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان نباید با احکام و دستورات الهی بازی کند بلکه باید از معاصی توبه کند تا به واسطه این توبه حقیقی بتواند از رحمت واسعه الهی بهره مند شود.

وی یادآور شد: توبه از گناهان اخلاقی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و….امری لازم است و کسانی که در عرصه تحصیل علم و فناوری و یا در آموختن علوم در جامعه کوتاهی کرده اند و مسئولینی که به جای خدمت خیانت می کنند و عده ای که اسرار مملکت را فاش می کنند و در اختیار دشمن قرار می دهند باید از معاصی خود توبه کنند تا بتوانند از رحمت الهی بهره مند شوند.

وی در پایان گفت: محتکرین اجناس مصرفی مردم، گرانفروشان، کم فروشان که به ظاهر مسلمان هستند باید قبل از مرگشان از اقدامات خود توبه کنند چرا که این اعمال مانع رشد و مانع از بهره مندی از رحمت الهی خواهد شد.