به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها،آیت الله سید مهدی میرباقری در مراسم مناجات خوانی ماه مبارک رمضان در جمع زائران و مجاوران آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه یک اتفاق ساده نیز برای اهل عبرت درس هایی بزرگ به دنبال دارد، اظهار کرد: عبرت به معنای عبور کردن و دیدن پشت صحنه است؛ بنابراین کسی که اهل عبرت است با دیدن یک اتفاق ساده نیز به باطن و حقیقت امور پی می برد.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تاکید بر اینکه رحمت الهی برای همگان یکسان است ولی برای افراد اثرهای متفاوتی دارد، افزود: همانگونه که باریدن باران بر شوره زار و زمین حاصل خیز متفاوت است بارش رحمت الهی در ماه رمضان بر بندگان نیز متفاوت است.

وی تصریح کرد: ماه رمضان ماه ضیافت الله است برای بندگان خاص در این ماه راه شیطنت های ابلیسیان بسته است و شیاطین در غل و زنجیر هستند در حالی که در سایر ماه ها شیاطین آزاد هستند و برای فریب یک بنده مومن ممکن است گروهی از شیاطین در کمین باشند.

میرباقری با بیان اینکه کسی که نسیم بهشت را احساس کند و فریاد فرشته عذاب دوزخ را بشنود خواب و خوراک را از دست می دهد، گفت: نعمات بهشتی حتی برای آنها که به طمع بهشت یا از روی ترس از عذاب خداوند را عبادت می کنند دل پذیر است ولی بهشت رضوان که بالاترین درجه بهشت و نعمات بهشتی است تنها به محبین اختصاص دارد؛ کسانی که تنها از روی محبت و حب خداوند را عبادت می کنند.

وی افزود: ماه رمضان برای محبین ضیافت الله است و محبین در این ماه با نعمات بهشتی متنعم هستند و این ماه، ماه ظهور است و حتی کسی که به وداع این ماه رسیده باشد و نادم باشد خداوند او را مورد مغفرت قرار خواهد داد.