به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با تقدیر از اسکان زائران نوروزی در مدارس استان قم اظهار کرد: این کار مصداق کار جهادی بود که در اسلام و مکتب اهل بیت(ع) مورد تاکید قرار گرفته و باید در هر موقعیتی نمود داشته باشد.

وی با اشاره به نگاه جهادی دولت برای خدمت‌رسانی در عرصه های مختلف، به تلاش بیشتر برای حفظ حقوق کارکنان و معلمان تأکید کرد و گفت: باید بپذیریم و بدانیم که آموزش و پرورش از مهم‌ترین مجموعه هایی است که ساختار نظام را به مرور زمان شکل می دهد و به برکت معلمانی که دغدغه فکری و معیشتی نداشته باشند فرهنگ اصیل و ناب هر کشور شکل می گیرد.

تولیت آستان مقدس فاطمی با اشاره به تدبیر دولت در بازگشایی مدارس و نظرات مخالفی که در این زمینه وجود داشت، گفت: عقب ماندگی دانش آموزان خطری مهم و در عرض خطر کرونا بود و مخالفت برخی با باز شدن مدارس از سر نا آگاهی بود زیرا آموختن علم واجب است و نباید به خاطر برخی جهات، کارهای واجب را عقب انداخت و یا تعطیل کرد؛ علاوه بر آن تعطیلی مدارس برای معلمان هم قابل قبول نبود و باعث افت انگیزه معلمان شده بود.

وی با بیان اینکه طرح هر مدرسه یک روحانی کار بسیار خوبی است، گفت: دشمنان موریانه وار به دنبال نفوذ در فرهنگ ها و نهادها هستند ازاین‌رو با هر حرکتی که به نفع اصالت و ارزشمندی مردم است مخالفت می کنند و مشاهده کردیم که اجرای یک سرود سلام فرمانده چگونه موجب ناراحتی و عصبانیت شان شده بود.

سعیدی با بیان اینکه هر حرکتی که سبب معرفت افزایی در دانش آموزان و جامعه می شود دشمنان را عصبانی می کند، گفت: طرح هر مدرسه یک روحانی کار حساب شده ای برای افزایش معرفت دانش آموزان است و در شهر مقدس قم که حرم اهل بیت(ع) است باید همه جا شعاع مکتب اهل بیت(ع) نفوذ کند.

وی با تأکید بر اینکه حضور روحانیان در مدارس از جهات مختلف عبادی، سیاسی، اخلاقی و فرهنگی بسیار مؤثر و برای جوانان آرامش بخش است، افزود: حضور روحانیان در مدارس نباید مختص به ایام تحصیل باشد بلکه باید در ایام تعطیلی مدارس هم با دانش آموزان در ارتباط باشند.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به اینکه باید در مدارس آموزش های عملی هم به دانش آموزان داده شود گفت: آموزش هایی که صرفا جنبه ذهنی دارند باید کمتر شوند و بیشتر بر روی آموزش حرفه و فن تأکید شود تا دانش آموزان اهل کار تربیت شوند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با همراهی مردم مشکلات کشور را رفع می‌کند گفت: این دولت آمده است تا تهدیدهای مخاطره‌آمیز و اشتباهات گذشته را رفع کند و در این مسیر با روحیه خستگی ناپذیری و با آبروی خود به صحنه آمده است و می‌بینیم که رئیس جمهور و معاون اول به بازار می‌روند و جمعه‌ها هم جلسه می‌گذارند و جهادی کار می‌کنند زیرا جهاد مورد پسند اسلام به همین معنی است.

سعیدی با اشاره به نزدیک بودن روز دختر ابراز کرد: با عنایتی که اهل بیت(ع) نسبت به قم دارند باید خادمیاری حضرت معصومه سلام الله علیها را به ویژه در میان دختران ترویج کنید و روز دختر را باید هرچه باشکوه‌تر برگزار کنیم.