به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز بین نماز ظهر و عصر حرم مطهر بانوی کرامت در بیاناتی به حادثه فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان پرداخت و اظهار کرد: معنی عزای عمومی این نیست که انسان فقط تأسف بخورد و اظهار غم و ناامیدی کند بلکه مجلس عزا مجلس عبرت آموزی است.

وی با بیان اینکه حادثه غمبار آبادان عبرت هایی را برای ما دارد، افزود: در ساخت و سازهای غیر مجاز در مرحله اول خود مالک و پیمانکار مقصر هستند که اصرار می کنند خلاف قانون رفتار کنند و در مرحله بعد افرادی مقصر هستند که به آنها مجوز می دهند که شرعا حرام است و ضامن هستند.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت تصریح کرد: افرادی که باید نظارت می کردند باید پاسخ دهند که چرا نظارت نکردند و گذاشتند این فاجعه اتفاق افتد؛ بنابراین مجلس عزای عمومی یعنی اینکه به این نکات توجه کنیم.

وی گفت: این نظام، نظام جمهوری اسلامی است و دستگاه های مربوطه باید به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنند و اگر عمل نکنند هم به خود و هم به نظام ضرر می زنند.

سعیدی ادامه داد: ما باید عبرت بگیریم که عاقبت فردی که با تخلف به دنبال مال اندوزی بود چه شد و آیا به مال و هدفی که دنبالش بود رسید یا خیر بنابراین باید همیشه خدا را در نظر بگیریم و مصلحت نظام را در نظر بگیریم.

وی افزود: در نظام اسلامی هیچ مسئولی حق تخلف از قوانین را ندارد و اگر این کار را کرد علاوه بر اینکه در پیشگاه خدا مسئول است به شدت باید با او برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود.