به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، ششمین دوره مسابقات گروهی حفظ قرآن کریم با عنوان« تسنیم» ویژه برادران حافظ کل قرآن کریم در مرکز قرآن و حدیث برگزار شد.

در این دوره از مسابقات که در مدت سه ماه برگزار شد، حافظان کل قرآن کریم در قالب ۱۰ تیم شرکت کننده، هر تیم متشکل از پنج حافظ کل قرآن کریم با یکدیگر به رقابت پرداختند

تیم های شرکت کننده از اسفند ماه ۱۴۰۰ تا خرداد ماه ۱۴۰۱ با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان مرحله مقدماتی، چهار تیم برتر از مجموع ۱۰ تیم شرکت کننده، جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را کسب کردند.

در مرحله نیمه نهایی، دو گروه‌ مکرمین و فرقان، با برتری بر رقبای خود به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند و تیم های سراج و انصارالقرآن نیز از تیم های حاضر در دیدار رده بندی این دوره از مسابقات بودند.

مرحله نهایی و رده بندی مسابقات گروهی«تسنیم» همزمان با پنجم خرداد ماه سال جاری در سالن امام خامنه ای آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور جمع کثیری از حافظان و علاقه مندان به قرآن برگزار شد که در نخستین بخش از مرحله رده بندی تیم سراج با پیروزی مقابل گروه انصار القرآن به مقام سوم مسابقات حفاظ کل دست یافت و پس از این دیدار تیم فرقان با نتیجه بسیار نزدیک، گروه مکرمین را شکست داده و عنوان قهرمانی ششمین دوره از مسابقات حافظان کل قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث را به‌ دست اورد.

مسابقات گروهی«تسنیم» در دو رشته موضوعات قرآن کریم و حفظ کل قرآن کریم برگزار شد که شرکت کنندگان در مبحث مفاهیم و موضوعات قرآنی و در بخش حفظ قرآن کریم باپاسخگویی به سوالات داوران قهرمان این دوره از مسابقات شدند.

اولین دوره از مسابقات گروهی حفظ قرآن کریم« تسنیم» در سال ۱۳۹۴ برگزار شد و در خرداد ماه امسال نیز ششمین دوره مسابقات تسنیم با شرکت قریب ۶۰ حافظ کل، با موفقیت به پایان رسید که تقویت رویکرد توجه به مفاهیم،ترجمه و تدبر در قرآن کریم در کنار مباحث حفظ قرآن کریم از مهم‌ترین اهداف برگزاری مسابقات گروهی تسنیم در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت علیه‌السلام است.

لازم به ذکر است، ثبت نام ترم تابستان مرکز قرآن و حدیث ویژه خواهران و برادران در گروه‌های سنی خردسال، کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال به صورت حضوری، نیمه حضوری، تلفنی، دوره های مطالعاتی و مجازی همزمان با ۱۷ خرداد ماه آغاز شده و علاقه‌مندان با مراجعه به سایت مرکز قرآن و حدیث می‌توانند در رشته‌های قرآنی و معارفی مرکز قرآن و حدیث ثبت نام کنند.