به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره)  ضمن تاکید بر گستره برکات ذکر صلوات، به روایتی از امام صادق علیه السلام اشاره کرد و اظهار داشت: «فَإِنَّهُ مَنْ صَلَّى عَلَى النَّبِىِّ صَلَاةً وَاحِدَةً صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ أَلْفَ صَلَاةٍ فِي أَلْفِ صَفٍّ مِنَ الْمَلَائِكَةِ» امام صادق علیه السلام می فرمایند؛ هنگامى كه نام پيامبر برده شود بر او بسيار صلوات بفرستيد؛ چراكه هر كس يك صلوات بر پيامبر اكرم(صلى الله عليه وآله) بفرستد خداوند هزار صلوات و درود در هزار صف از ملائكه، بر او مى فرستد.

وی در ادامه به فرازهایی از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام اشاره کرد و ابراز داشت: «وَ نَبِّهْنِی لِذِکرِک فِی أَوْقَاتِ الْغَفْلَةِ، وَ اسْتَعْمِلْنِی بِطَاعَتِک فِی أَیامِ الْمُهْلَةِ، وَ انْهَجْ لِی إِلَی مَحَبَّتِک سَبِیلًا سَهْلَةً»؛ غفلت سرچشمه گناهان است، انسان غافل مرتکب معصیت می‌شود. گناه همواره در فراموشی خدا روی می دهد؛ لذا ذکر خداوند متعال در تمام احوالات، در هر مکان و هر شرایطی نیکوست.

فرحزاد ذکر را عملی قلبی و لفظ را فعلی زبانی توصیف کرد و ابراز داشت: در نماز و قرآن باید تمام توجهات را معطوف به خداوند متعال نماییم؛ ذکر و یاد خداوند شفاء قلب بوده، بر دیگر جوارح آدمی تاثیر می‌گذارد.

سخنران حرم کریمه اهل بیت(س)، با تأکید بر این که آیات و روایات بر توجه قلبی تاکید دارند و ذکر زبانی مشکل گشا نیست، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله می فرمایند: «الدُّنيا ساعَةٌ فَاجعَلها طاعَةً»؛ لذا باید قدردان مهلت چند روز دنیا، برای سعادت‌آفرینی در مسیر ابدیت و جاودانگی باشیم.

وی با اشاره به این که خداوند انسان را برای ابدیت خلق نموده است، اظهار داشت: انسان ابدیت خود را در زمان کوتاه دنیا می‌سازد و نحوه جاودانگی آدمی توسط خودش و در همین دنیا ساخته می‌شود. مهلت کوتاه دنیا را باید صرف بندگی کنیم، نه هزینه گناهان و خوشی های زودگذر دنیایی.

فرحزاد، با بیان این که انسان می تواند با قدم نهادن در مسیر خیرات و مبرات و با تهیه جهیزیه، آزادکردن زندانی، پرداخت بدهی و ادای قرض مستحق و… بهشت را بر خود واجب گرداند، خاطرنشان کرد: باید از خواب غفلت بیدار شویم و گول این دنیا و ظواهر فریبنده آن را نخوریم و مسیر کار خیر و دست گیری از دیگران را در پیش گیریم.

سخنران حرم کریمه اهل بیت(س) با بیان این که کارگزاران بهشت برای آبادانی خانه مومنین در انتظار کارهای خیر انسان در دنیا هستند، اظهار داشت: خیرات، مبرات و کارهای حسنه‌ای که انسان در این دنیا انجام می‌دهد، در بهشت تبدیل به مصالحی برای آبادی سرمنزل خود آدمی می‌گردد؛ خدای نکرده معصیت گناهکاران نیز به ابزارهای جهنمی برای شکنجه او تبدیل می‌گردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  ضمن اشاره به آیاتی از قران کریم با بیان این که خداوند متعال، انسان‌هایی که پول و ثروت خود را جمع می‌کنند و انفاق نمی‌کند را به عذاب الیم بشارت داده است، اظهار داشت: بر اساس آیات الهی درهم و دیناری که انسان در دنیا جمع و هیچ انفاقی نمی‌کند، گداخته شده بر پیشانی و اعضا و جوارح‌اش مهر خواهد شد.

فرحزاد، ضمن تبیین فرازهای دیگری از دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه السلام، خاطرنشان کرد: همواره باید دعا کنیم تا در ایام مهلت دنیا، خداوند متعال ما را در مسیر طاعت و بندگی یاری نموده، راه محبت را به سوی خود باز نمایند؛ چرا که خیر دنیا و آخرت در بندگی ذات اقدس اله است.