به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار فرزین مدیرعامل بانک ملی و جمعی از مدیران ارشد این بانک که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: انسان باید همانطور که یک صندوق برای امور دنیایی خود دارد یک صندوق هم برای امور آخرتی خود داشته باشد.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در روایتی فرمودند کسی که می داند دنیا سرای فانی است سزاوار است که برای سرای باقی خود کار کند و بیشترین فعالیت خود را برای آن دنیا قرار دهد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه قرار دادن صندوق برای امور آخرتی نگاه انسان را به معاد و قیامت جدی می کند، گفت: دومین نتیجه این کار این است که انسان را از غفلت خارج می کند که از مهمترین ویژگی های یک انسان مؤمن است.

وی سومین نتیجه قرار دادن صندوق آخرتی را کنترل رفتار، منش و فکر انسان دانست و گفت: اگر انسان بنا است تساهل به خرج دهد این تساهل و تسامح را باید در امر دنیا به خرج دهد نه در امور آخرتی زیرا بقاء ما در قیامت است و انسان باید به صورت جدی و بدون تساهل و تسامح برای قیامت کار کند.

سعیدی با بیان اینکه بسیاری از مردم، دنیا را دار بقاء و آخرت را دار فنا می دانند، گفت: به همین خاطر برای دوران نداری و مریضی خود و برای بچه ها و نسل‌شان در دنیا فکر می کنند ولی برای آخرت و قیامت که واقعا به سرمایه گذاری نیاز داریم کاری انجام نمی دهند.

وی با بیان اینکه باید کارهایی که پر ثواب است اگرچه حجم کمی هم داشته باشد را انجام دهیم، افزود: گاهی اوقات عباداتی هستند که وقت زیادی نمی گیرند ولی خیلی ثواب دارند و نباید از آن غافل شویم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امور اقتصادی کشور جز باساماندهی بانک ها سامان نمی گیرد، گفت: سامان دادن بانک ها یک جنبه بین المللی دارد و یک اقتضاء زمان و مکان انقلاب ما را دارد از این‌رو به دلیل تأسیس بانکداری کشور در قبل از انقلاب یک سری کارها و برنامه ها ریل گذاری شده است و نمی‌شود از ریل‌گذاری قبل از انقلاب خارج شد.

وی با بیان اینکه دشمن برای اهداف خود ریل‌گذاری کرده و دیگران را به همین سمت دعوت می‌کند، گفت: امام خمینی(ره) فرمودند که ما برای انقلاب و مدیریت جامعه خود طرح داریم بنابراین باید همان طرح اسلام برای مدیریت جامعه را در همه عرصه های جامعه از جمله بانکداری طراحی و ریل گذاری کنیم تا آیندگان هم نتوانند این ریل‌گذرای را تغییر دهند.

سعیدی با بیان اینکه ریل‌گذاری بانکداری ما ریل‌گذاری قبل از انقلاب است و به همین خاطر در بسیاری از موارد برای اجرای طرح ها به مشکل بر می خورد و نمی تواند همراهی کند، گفت: باید روی بانکداری اسلامی فکر شود و راه های برون رفت از مشکلات و معضلات پیدا و ریل‌گذاری شود.

وی با اشاره به آغاز دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه سلام الله علیه و امام رضا علیه السلام گفت: سبک شادی در اسلام با سبک شادی در غرب متفاوت است و دهه کرامت دهه ای است که مردم شادی مؤمنانه به سبک زندگی اهل بیت(ع) را باید تجربه کنند و به آن ملتزم شوند.

در ابتدای این دیدار فرزین مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه بانک ملی بزرگترین بانک کشور است و در حوزه قرض الحسنه و تسهیلات خرد سهم بالایی دارد، گفت: عموم مردم بانک ملی را می شناسند و نقش مهمی در نظام بانکداری کشور دارد و از قدیم الایام علاوه بر شرکت ها بخش عمده کارش با عامه مردم بوده است.

وی با اشاره به نقش و اهمیت بانک ملی در نظام تأمین مالی کشور گفت: این بانک علاوه بر داخل کشور بزرگترین شعبه خارج از کشور را دارد و بخش عمده کارهای ارزی کشور توسط بانک ملی انجام می گیرد و همچنین بانک ملی مسئولیت شورای هماهنگی تمام بانک ها دولتی را نیز بر عهده دارد که نشان دهنده اهمیت این بانک در نظام بانکداری کشور است.