به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، انسیه خزعلی در جشن بزرگ دختران آفتاب که عصر امروز در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: روز دختر که در روز ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها قرار داده شده است یادآور همه مجاهدت‌ها، هجرت‌ها، علم‌آموزی‌ها و مقاومت‌های زنان اهل بیت(ع) در طول تاریخ و در صدر اسلام و در میان پیروان آنها تا کنون در جهاد و مقاومت است.

وی افزود: حضرت خدیجه سلام الله علیها به عنوان مجاهد، کارآفرین، اقتصاددان، پشتیبان، همسر مهربان و مادر مهربان بودند، حضرت زهرا سلام الله علیها فعالیت‌های چشمگیر در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و پشتیبانی جبهه های نظامی داشتند، حضرت زینب سلام الله علیها به عنوان مدیر، مدبر، فعال و جهادگر تبیین و سردمدار نهضت و قیام امام حسین علیه السلام فعالیت کردند، ام البنین ها و راویان حدیث ها و فاطمه معصومه سلام الله علیها که در جهاد علمی خود با بصیرت و معرفت دینی تعبیر فداها ابوها را به خود اختصاص دادند که مشابه آن را پیامبر(ص) برای تنها دختر خود حضرت زهرا سلام الله علیها فرموده بودند، الگوهای زنان هستند.

معاون نهاد ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: همانطور که حضرت فاطمه سلام الله علیها رضایتش رضایت پیامبر(ص) است، امام رضا علیه السلام هم می فرمایند هر کسی معصومه سلام الله علیها را در قم زیارت کند من را زیارت کرده است زیرا هر دو فاطمه در مسیر علم آموزی، بصیرت و روشنگری حرکت کردند و کارنامه ای درخشان در این باب دارند و هر دو برای پیوستن به ولی خود هجرت کردند تا برای ما و شما الگویی ماندگار از حرکت زنان اهل بیت(ع) به جای گذارند.

وی افزود: این‌ها نمونه‌های زیبا و ماندگار و الگوهای بی بدیل از زنان و دختران اهل بیت(ع) هستند که به صورت مستقیم در همه مسائل اجتماعی به عنوان کنشگر فعال و تأثیرگذار شناخته می‌شوند.

خزعلی با بیان اینکه امروز دشمن هویت زنان، دختران و خانواده های ما را هدف گرفته است، خاطرنشان کرد: دشمنی که خانه هایش از تار عنکبوت است و با طرح های عنکبوتی بنا دارد سرمایه های معنوی خانواده ها، زنان و جامعه ایران اسلامی را هدف بگیرد ولی کور خوانده است.

وی ادامه داد: دختران ما، مجاهدان ما و پشتیبانان مجاهدان ما استوار، مقاوم، صبور و محکم ایستاده اند تا نشان دهند دختر ایرانی با عفاف، تقوا، متانت، عقل و درایتش و با نگرش صحیح، بینش الهی و کنش فعال و خستگی ناپذیرش نمونه اعلای یک زن متعالی را به جامعه جهانی ارائه خواهد داد.

معاون نهاد ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده تأکید کرد: دختر ایرانی نه آن دختر عنکبوتی است که غرق در منجلاب نا پاکی ها است بلکه نمونه صداقت، پاکی و عفت است که در مرزهای دانش، کار و فعالیت بی نظیر و یکتا است.

وی تصریح کرد: دختران به خود می بالند که پیروان امامین انقلاب اند و ما در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با ایشان پیمان می بندیم که در این مسیر پیرو اهل بیت عصمت و طهارت در همه عرصه‌های خانوادگی، فردی و اجتماعی باشیم.