به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام؛ حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شب گذشته در مراسم بزرگداشت سالروز یوم‌الله ۱۵ خرداد که در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از معجزات پیامبر اعظم(ص) و ائمه معصومین(ع)، پیش‌بینی‌ها و پیشگویی‌هایی است که آن ذوات مقدس داشته‌اند.

وی با تأکید بر این‌که اهل‌بیت(ع) در کلمات و بیان‎‌های مختلف چشم‌انداز بشر، مسلمانان و مؤمنین را ترسیم نموده‌اند، تصریح کرد: ذکر جملاتی در رابطه با آخرین ذخیره الهی و مردمی که قبل از ظهور زندگی می‌کنند، ازجمله بیاناتی است که بسیاری از آن‌ها جنبه پیشگویی دارد.

سعیدی خطبه غدیر را ازجمله کلمات اعجازگونه رسول‌الله(ص) دانست که ۲۴ بار در رابطه با آخرین حجت خداوند سخن به میان آورده، اظهار داشت: امام موسی کاظم علیه‌السلام می‌فرمایند؛ «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَی الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ ….»؛ مردی از اهل قم مردم را به‌سوی حق دعوت می‌کند و قومی گرداگرد او جمع می‌شوند به صلابت پاره‌های فولاد…

وی به حدیث «يَخْرُجُ ناسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوَطِّؤُون لِلْمَهْدي سُلطانَهُ » از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و بابیان این‌که چند دیدگاه در رابطه با تفاوت امت پیامبر خاتم(ص) نسبت به امت پیامبران پیشین وجود دارد، اذعان داشت: دیدگاه نخست بر این باور است که خداوند متعال عنایت ویژه‌ای نسبت به امت پیامبر اعظم(ص) داشته و برای آنها امتیازاتی نسبت به امت‌های پیشین وجود دارد.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا افزود: نظر دوم این است که امت آخرالزمان به‌ویژه ملت‌های مسلمان امروزی، همه اشتراکاتی که امت‌های گذشته داشته‌اند را دارند؛ همه تکالیفی که امت‌های پیشین روبرو بودند، نیز این امت برخوردار هستند. نظریه سوم بر این باور است علاوه بر همه تکالیف امت‌های پیشین، امت پیامبر اعظم(ص) تکلیف مضاعفی بر دوش دارد.

سخنران این مراسم با تأکید بر این‌که ما ضمن اشتراک در همه مسائل با امت‌های پیشین تکلیف مهمی بر عهده داریم، اظهار داشت: ما در تکالیف سنگین و کلانی همچون مقابله با طاغوت، خدامحوری، اتکا به ذات ربوی و حمایت از مظلومان که امت‌های پیشین بر عهده داشتند، مسئولیم و وظیفه سنگینی بر عهده داریم.

سعیدی شریعت محوری را امانتی الهی و از دیگر مؤلفه‌های مشترک میان امت رسول‌الله(ص) با دیگر امت‌ها برشمرد و اذعان داشت: ولایت مداری از دیگر اشتراکات میان امت‌های الهی است؛ امت حضرت موسی علیه السلام با دوری از ولایت و عدم صبر گرفتار وادی سقوط شدند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و عمل به فرمان‌ها و تدابیر ایشان؛ زمینه‌سازی برای تشکیل حکومت دینی را از دیگر مؤلفه‌های مشترک میان ادیان الهی توصیف کرد و یادآور شد: این‌که نبی مکرم اسلام(ص) زمینه‌سازی حکومت آخرین ذخیره الهی را بشارت داده‌اند، کار  را برای امت آخرالزمان سخت می‌کند.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س) بر لزوم توجه تک‌تک آحاد جامعه برای آمادگی ظهور آخرین منجی عالم بشریت تصریح کرد و ابراز داشت: آمادگی فردی از مهم‌ترین الزامات ظهور است؛ آیا ما در دوران جولان احتکار، اجحاف، تقلب، گران‌فروشی و بی‌رحمی به همنوعان، آماده ظهور حضرت هستیم؟ به نظر می‌رسد در عرصه آمادگی‌های فردی همچنان با ظهور فاصله داریم.

وی بر اهمیت آمادگی اجتماعی و تلاش همگانی مردم برای زمینه‌سازی ظهور تصریح کرد و اذعان داشت: مدافعان حرم، در عین دفاع از اسلام به روایت «يَخْرُجُ ناسٌ مِنَ الْمَشْرِقِ فَيُوَطِّؤُون لِلْمَهْدي سُلطانَهُ» عمل نمودند و اینها زمینه‌ساز ظهور صاحب‌الزمان(عج) هستند.

سعیدی آمادگی منطقه‌ای و گسترش مقاومت را از الزامات فراهم شدن ظهور بقیه‌الله اعظم(عج) دانست و یادآور شد: باید با آمادگی بین‌المللی صدای مهدی را به تمام جهانیان برسانیم؛ همه ملت‌ها باید بدانند که آخرین ذخیره الهی کیست و خود را آماده استقبال از آن نمایند.

وی با تأکید بر این‌که در سایه‌سار عظمت حضور ملت غیور ایران و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی شاخ آمریکا شکسته است، خاطرنشان کرد: اگر ما از این موهبت الهی عدول کنیم، خداوند قومی دیگر را جایگزین ما برای زمینه‌سازی ظهور و استقبال از آخرین ذخیره الهی خواهد کرد.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت(س) در ادامه به مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور اشاره کرد و بابیان این‌که رئیس‌جمهور انقلابی ایران درصدد حل مشکلات ملت است، اظهار داشت: باید به دورنمای حرکت ملت انقلابی و قله افتخار آن توجه نماییم تا شیرینی رسیدن به قله تحمل مشکلات را آسان نماید.

سعیدی با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) به خداوند متعال، مسیر و مردم ایران ایمان داشتند، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۶۰ شبکه فارسی‌زبان و چند هزار شبکه ماهواره‌ای و تلویزیونی ضد دین و میلیون‌ها کانال و صفحه شبکه‌های اجتماعی، تمام توان خود را برای مقابله با انقلاب به کار بسته‌اند، تا جلوی زمینه‌سازی ظهور بایستند.