گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در شام ولادت امام رضا علیه‌السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر اظهار داشت: قرآن کریم امر می‌کند که برای قرب الی الله متوسل به وسایلی باشید؛ بر اساس روایات اسلامی، وسیله ارتباطی مورد نظر قرآن کریم با ذات اقدس الهی، اهل‌بیت علیهم‌السلام هستند، در سیره قرآنی، ائمه اطهار (ع) محل ارتباط مردم با خداوند متعال هستند.

وی در ادامه ضمن تأکید بر خواندن زیارت جامعه کبیره، به فرازهایی از این زیارت نورانی اشاره کرد و اذعان داشت: ائمه اطهار علیهم‌السلام واسطه سیر نزول برکات الهی هستند؛ اگر اهل‌بیت علیهم‌السلام از انسان راضی باشند، خداوند متعال از او راضی خواهد بود.

مؤمنی، بر اهمیت درک حضور و محضر ائمه هدی سلام‌الله‌علیها تأکید کرد و اذعان داشت: باید خود را به طور مستمر و مدام در محضر ائمه هدی قرار دهیم؛ آغاز روز جدید با سلام به معصومین علیهم‌السلام، قرائت روزانه دعای عهد و تقویت ارتباط مستمر با اهل‌بیت علیهم، برکات فراوانی برای زندگی دنیوی و اخروی انسان دارد.

وی به معانی لغوی و اصطلاحی زیارت اشاره کرد و اذعان داشت: نیاز است تا زمانی که به محضر اهل‌بیت علیهم‌السلام مشرف می‌شویم، پیش از ورود به زیارت غسل نموده، با برداشتن قدم‌های کوتاه، تمام هم‌وغممان معطوف به زیارت باشد.

مؤمنی، به این نکته که بالاترین ثواب زیارات، زیارت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام است، تصریح کرد و گفت: روایات بی‌شماری بر فضیلت، آثار و برکات زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام تاکید دارند.

وی در ادامه ضمن تبیین صورت‌های مختلف تحقق عنوان زیارت، به روایتی از امام صادق علیه‌السلام اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین علیه‌السلام از پیامبر اعظم (ص) سؤال می‌فرمایند؛ «يَا أَبَتَاهْ مَا لِمَنْ زَارَنَا»؛ رسول‌الله (ص) پاسخ می‌دهند؛ هر كس من، پدرت، برادرت و یا تو را در حال زندگي و يا پس از مرگ زيارت كند، بر من باشد كه او را در روز رستاخيز زیارت كنم و از گناهانش برهانم و به بهشت در آورم.

مؤمنی، تأکید کرد: کسی که در آخرت قدرت شفاعت و زیارت دارد، به‌طریق‌اولی در دنیا قدرت شفاعت خواهد داشت، اظهار داشت: بر اساس تأکیدات قرآنی و روایاتی، برای رفع گرفتاری‌ها و ابتلائات، ضمن تمسک به ذات اقدس الهی، باید به اهل‌بیت علیهم‌السلام مراجعه نماییم تا ایشان با اذن الله گره‌گشای مشکلات استعانت کنندگان باشند.

سخنران حرم کریمه اهل‌بیت سلام‌الله‌علیها، با بیان این که بر اساس روایات اسلامی بعد از زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام، بالاترین زیارت، زیارت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام است، خاطرنشان کرد: زیارت اهل‌بیت علیهم‌السلام؛ ضمن برطرف سازی غم و غصه، عاقبت‌به‌خیری، برطرف سازی حاجات دنیا، گرفتاری‌ها و ابتلائات، بخشودگی گناهان و خطاها و دوری از خوف سفر پرمخاطره قبر و قیامت و شادی صاحب‌الزمان (عج) را به همراه دارد.

وی با تاکید بر این که هرکس امام رضا علیه‌السلام را زیارت کند، هم‌وغم از دل دور بوده، حاجاتش اجابت می‌گردد، اظهار داشت: یک زیارت بامعرفت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام، تمام خطاها، حتی گناهان بنده‌ای که به تعداد قطرات باران گناه بر گردن داشته باشد را می‌بخشد.

مؤمنی در پایان ضمن تصریح بر توجه به شور حضور و سیل زائران به سمت مشهد، با تأکید بر این که دشمنان در تلاش‌اند تا نشاط و امید را از مردم بگیرند، اظهار داشت: یک‌مشت عناصر دشمن سر بر آخور صهیونیست‌ها و وهابی‌ها تصور می‌کنند که می‌توانند امید و نشاط معنوی جامعه ایرانی را با توهین به مضجع شریف ثامن‌الحجج مخدوش کنند؛ غافل از این که مملکت ما به نور علی بن موسی‌الرضا(ع) زنده است و همه ما با گره‌خوردن با امام رضا علیه‌السلام روحیه می‌گیریم.