به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، سعید اسدی رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر بانوی کرامت در گفت و گویی به مناسبت ۲۵ خرداد روز گل و گیاه اظهار کرد: ایجاد فضای دلنشین و آرامش بخش در حرم مطهر از جمله دغدغه های ما است از این رو انواع بوته گل، درخت‌های مثمر و غیرمثمر، فضای سبز و گلدان‌های گل و گیاه زینت بخش اماکن و صحن های حرم مطهر بانوی کرامت است.

وی با اشاره به کاشت انواع درخت گل در حرم مطهر گفت: در مجموع ۴۰ بوته گل از انواع محمدی، یاس، اقاقیا، شیشه شور، خرزهره و ارغوان در داخل فضای سبز حرم مطهر بانوی کرامت کاشته شده است.

رئیس اداره خدمات اماکن حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ۱۰ قطعه چمن در فضای صحن جواد الائمه علیه السلام وجود دارد، افزود: در داخل حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ۱۱۰ اصله درخت کاشته شده است که از این تعداد ۷۰ اصله درخت مثمر از انواع انار، زیتون تلخ، زیتون شیرین، انجیر، توت، انگور، سنجد، زردآلو، شلیل و سیب و ۴۰ اصله درخت غیر مثمر از انواع نارون، کاج و سرو است.

وی با بیان اینکه در داخل صحن‌ها، رواق‌ها و دفاتر حرم مطهر نیز به منظور ایجاد فضایی شاداب و باطراوت از گلدان‌ها استفاده شده است، گفت: در صحن پیامبر اعظم(ص) ۳۰ گلدان، صحن امام رضا علیه السلام ۵۰ گلدان، صحن امام هادی علیه السلام ۵۰ گلدان، صحن جواد الائمه علیه السلام ۲۶۱ گلدان و صحن صاحب الزمان(عج) ۲۰ گلدان وجود دارد که در مجموع بیش از ۴۰۰ عدد گلدان را شامل می شود.

اسدی با اشاره به گل آرایی ضریح مطهر گفت: گل آرایی ضریح با گلهای مصنوعی انجام می شود که از ۴ دسته گل برای این منظور استفاده می شود و هر یک ماه یک بار با گل های جدید تعویض می شود و در ایام مناسبتی نیز در صورت وجود بانی از گل های طبیعی استفاده می شود.